BibTex RIS Kaynak Göster

Üstlerin Sahip Olduğu Duygusal Zekâ Yetilerinin, Astlar Tarafından Algılanması ve Astların Motivasyonları Üzerinde Etkisi: ÇOMÜ Öğretim Elemanları ve Öğrencileri Örneği

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 27, 605 - 642, 01.06.2016

Öz

Son yıllarda gerçekleştirilen araştırmalar, insan kaynaklarının duygusal beklentilerini anlamak ve tatmin etmek konusunda duygusal zekânın anahtar role sahip olduğunu göstermektedir. Bu çerçevede duygusal yeterlilikleri yüksek üstlerin (yönetici, lider, akademisyen vb.) astları (çalışan, takım arkadaşları, öğrenciler vb.) tarafından olumlu ve motive edici olarak değerlendirileceği varsayılabilir. Bu varsayım ile çalışmanın amacı, çalışma hayatında duygusal zekâ, algılama ve motivasyon arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu ilişkiler bütünün değerlendirilerek uygulama sonuçları ile desteklenmesi konunun iş hayatındaki muhtemel işlevselliğini yansıtması açısından önemlidir

Kaynakça

  • Acar Ergül, İşletme Yönetiminde Duygusal Zekânın Yeri ve Önemi Üzerine Bir Çalışma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Hatay, 2007.
  • Acar Füsun Tekin, Duygusal Zekâ Yeteneklerinin Göreve Yönelik Liderlik ve İnsa- na Yönelik Liderlik Davranışları ile İlişkisi: Banka Şube Müdürleri Üzerine Bir Alan Araştırması, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme ve Personel Yönetim- Organizasyon Doktora Programı, Doktora Tezi, İstanbul, 2001.
  • Acar Füsun, Duygusal Zekâ ve Liderlik, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensti- tüsü Dergisi Sayı: 12, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri, 2002.
  • Akbolat Mahmut, Işık Oğuz, Sağlık Çalışanlarının Duygusal Zekâ Düzeylerinin Motivasyonlarına Etkisi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi; Sayı: 32, 2012.
  • Altılar Niyazi, Duygusal Zekâ 21 Günde Kendinizi Keşfedin, Ara Kitap, İstanbul, 2008.
  • Altunışık Remzi, Coşkun Recai, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bi- limlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya, 2005.
  • Atak Metin, Ceylan İbrahim, Use of Emotional Intelligence in The Selection of Hu- man Resources. The Journal of Industrial Relations& Human Resources, Ekim/ October 2015 Cilt/Vol: 17 Sayı:1/Num:4, Sayfa: 239-258. DOI: 10.4026/1303- 2860.2015.0305.x
  • Azouzi Mohamed Ali, Jarboui Anis, CEO Emotional Intelligenceand Board of Di- rectors’ Efficiency. Corporate Governance, VOL. 13 NO. 4, pp. 365-383,Eme- rald Group Publishing Limited, ISSN 1472-0701, 2013.
  • Baltaş Zuhal, İnsanın Dünyasını Aydınlatan ve İşine Yansıyan Işık Duygusal Zekâ, Remzi Kitapevi, 3. Basım, 2006.
  • Barutçugil İsmet, Organizasyonlarda Duyguların Yönetimi, Kariyer Yayıncılık İle- tişim Eğitim Hizmetleri Ltd. Şti., İstanbul, 2002.
  • Başaran İbrahim Ethem, Örgütsel Davranış İnsanın Üretim Gücü, Gül Yayınevi, Ankara, 1991.
  • Çakar Ulaş, Duygusal Zekânın Dönüşümcü Liderlik Davranışı zerindeki Etkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Programı Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2002.
  • Demir Yasin, Kumcağız Hatice, Öğrencilerin Anne Baba Tutumlarını Algılama Bi- çimleri ve Şiddete Eğilimleri. TurkishStudies, International Periodical Forthe Languages, Literature and History of Turkishor Turkic Volume: 10/2, Win- ter,2015.
  • Dong Yuntao, Seo Myeong-Gu, Bartol Kathryn M., No Pain, No Gain: An Affect- Based Model of Developmental Job Experience And The Buffering Effects of Emotional Intelligence. Academy of Management Journal, Vol. 57, No. 4, 1056–1077. 2014.
  • Erdem İnci, Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge “Orga- nizational Behaviouré 14. Baskıdan çeviri. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. İstanbul, 2012).
  • Erdoğan İlhan, İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, 4. bası, Beta Basım Yayın, İstanbul, 1994.
  • Erdoğan İlhan, İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, İstanbul, 1999.
  • Eren Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Genişletilmiş Dokuzuncu Ba- sım, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2006.
  • Goleman Daniel, “Primal Leadership: Learning to Lead With Emotional Intelli- gence” 2002 den çeviri, Yeni Liderler, Altıncı Basım, Varlık Yayınları, İstanbul 2008.
  • Goleman Daniel, “Working With Emotional Intelligence” 1998 den çeviri, İşbaşın- da Duygusal Zekâ, Üçüncü Basım, Varlık Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Gondal Uzma Hanif, HusainTajammal, A Comparative Study of Intelligence Qu- otientand Emotional Intelligence: Effect on Employees’ Performance. Asian Journal of Business Management 5(1): 153-162. ISSN: 2041-8744; E-ISSN: 2041- 8752.
  • Gözler Özgür, “Para Yok, Huzur Var”, JacqueFresco ile söyleşi, FortuneTurkiye, 2008.
  • Güney Salih, Davranış Bilimleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000.
  • İnal Sevim, Beynin Algılama Süreci, Yazma ve Kümeleme Stratejisi, Doğuş Üniver- sitesi Dergisi, 9 (1), 55-64, 2008.
  • İnce Mehmet, Gül Hasan, Gözükara M. Yavuz, Duygusal Zekâ İle İşgören Perfor- mansı Arasındaki İlişkiler Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Gümüşhane Üni- versitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, Sayı 12, Ocak 2015.
  • Joyce S., An Empirical Study an Emotional Intelligence and Effectiveness Behavio- ur in WorkPlace. International Journal of Applied Engineering Research. ISSN 0973-4562 Volume 10, Number 1, 2015.
  • Karabulut Muhittin, Tüketicinin Yeni Pazarlama Bileşenlerini Kabulü ve Satış Li- deri İşletmecilerimiz Açısından Tüketici, Doktora Tezi, 1979.
  • Kidwell Blair, Hasford Jonathan, Hardesty David M.,Emotional Ability Training and Mindful Eating. Journal of Marketing Research, Vol. LII (February 2015), 105-119, ISSN: 0022-2437 (print), 1547-7193 (electronic).
  • Legier Jr John T.,Assessing Leadership Effectiveness: The Relationship Between Emotional Intelligence And Leadership Behaviors On Group And Organiza- tional Performance, A Dissertation Submitted in Partial Fulfillment of the Re- quirements for the Doctor of Philosophy in Education Degree, Department of Workforce Education and Development in theGraduate School Southern Illinois University Carbondale, 2007.
  • Ljungholm Doina Popescu, The Role of Emotional Labor in The Delivery of Pub- lic Services. Review of ContemporaryPhilosophy, Volume 13, pp. 11–16, ISSN 1841-5261, 2014.
  • Magnus Jessica Mesmer, Viswesvaran Chockalingam, Deshpande Satish, Joseph Jacob, Social Desirability: The Role of Over-Claiming, Self-Esteem, and Emoti- onal Intelligence, Psychology Science, Volume 48 (3), p. 336-356, 2006.
  • Mayer, John D.,Salovey, What is emotionalintelligence?, New York: Basic Books, 1997.
  • Marangoz Mehmet, Çelikkan Hale, Yavuz Çağla, Halkın Toplum Destekli Polis- lik Hizmetlerine Yönelik Algılamaları: Çanakkale İli Örneği, Kilis Üniversitesi Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 5, Kasım 2011.
  • Özer Esin, Deniz M. Engin, Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlık Düzey- lerinin Duygusal Zekâ Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, Vol. 13 Issue 4, 2014.
  • Öztekin Anıl, Orta Öğretim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Duygusal Zeka Becerilerini Okul Yönetiminde Kullanma Düzeylerinin Değerlendirilme- si, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir, 2006.
  • Prati L. Melita, Capehart Amy McMillan, Karriker Joy H., Affecting Organizational Identity: A Manager’s Influence, Journal of Leadership& Organizational Stu- dies, February 5, 2009.
  • Rathi Neerpal, Impact of Emotional Intelligence and Emotional Labor on Organi- zational Outcomes in Service Organizations: A Conceptual Model. South Ası- an Journal of Management, Vol:21 , No:4, 2014.
  • Şahım Tarık, Kurum ve Kuruluşlarda Algılama ve İmaj Çalışmaları, Polis Dergisi Sayı: 54-55, 2008.
  • Temo, İbrahim E., “İstanbul’daki İlkokul Çocuklarının Televizyon Reklâmlarını Al- gılamaları”, İstanbul Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, 2003.
  • Turanlı Alev, İlköğretim Okulu Müdürlerinin Duygusal Zekâ ve Öğretmenlerin İş Doyum Düzeyleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eği- tim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetçiliği Programı Doktora Tezi, İzmir, 2007.
  • Vidic Zeljka, Developing Tomorrow’s Leaders: Examining Relationships Between Servant, Transformational, Transactional, Passive/ Avoidant Leadership and Emotional Intelligence, Idaho Üniversitesi lisansüstü çalışmalar fakültesi dü- zeltme ile kabul edilen felsefe doktora tezi, 2007.
  • Zeidner Moshe, Matthews Gerald, Roberts Richard D., Emotional Intelligence in the Workplace: A Critical Review, Applied Psychology: An International Revi- ew, 53 (3), 371–399, 2004.

The Subordinates’ Perception About Superiors’ Emotional Intelligence Capabilities and The Effect Over Subordinates’ Motivation: The Sample of COMU Instructors and Students

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 27, 605 - 642, 01.06.2016

Öz

Recent studies show that emotional intelligence has the key role in understanding and satisfying the emotional expectations of the human resources. With this frame, the superiors having high emotional capabilities (manager, leader, academician etc.) would be evaluated positively and motivating by subordinates (labor, team mates, students etc.). With this presupposition the aim of this study is researching the relation between emotional intelligence, perception and motivation in work life. Evaluating this relation’ integration and maintaining with application results, is important since this will reflect the possible functionality of the subject in work life

Kaynakça

  • Acar Ergül, İşletme Yönetiminde Duygusal Zekânın Yeri ve Önemi Üzerine Bir Çalışma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Hatay, 2007.
  • Acar Füsun Tekin, Duygusal Zekâ Yeteneklerinin Göreve Yönelik Liderlik ve İnsa- na Yönelik Liderlik Davranışları ile İlişkisi: Banka Şube Müdürleri Üzerine Bir Alan Araştırması, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme ve Personel Yönetim- Organizasyon Doktora Programı, Doktora Tezi, İstanbul, 2001.
  • Acar Füsun, Duygusal Zekâ ve Liderlik, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensti- tüsü Dergisi Sayı: 12, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri, 2002.
  • Akbolat Mahmut, Işık Oğuz, Sağlık Çalışanlarının Duygusal Zekâ Düzeylerinin Motivasyonlarına Etkisi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi; Sayı: 32, 2012.
  • Altılar Niyazi, Duygusal Zekâ 21 Günde Kendinizi Keşfedin, Ara Kitap, İstanbul, 2008.
  • Altunışık Remzi, Coşkun Recai, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bi- limlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya, 2005.
  • Atak Metin, Ceylan İbrahim, Use of Emotional Intelligence in The Selection of Hu- man Resources. The Journal of Industrial Relations& Human Resources, Ekim/ October 2015 Cilt/Vol: 17 Sayı:1/Num:4, Sayfa: 239-258. DOI: 10.4026/1303- 2860.2015.0305.x
  • Azouzi Mohamed Ali, Jarboui Anis, CEO Emotional Intelligenceand Board of Di- rectors’ Efficiency. Corporate Governance, VOL. 13 NO. 4, pp. 365-383,Eme- rald Group Publishing Limited, ISSN 1472-0701, 2013.
  • Baltaş Zuhal, İnsanın Dünyasını Aydınlatan ve İşine Yansıyan Işık Duygusal Zekâ, Remzi Kitapevi, 3. Basım, 2006.
  • Barutçugil İsmet, Organizasyonlarda Duyguların Yönetimi, Kariyer Yayıncılık İle- tişim Eğitim Hizmetleri Ltd. Şti., İstanbul, 2002.
  • Başaran İbrahim Ethem, Örgütsel Davranış İnsanın Üretim Gücü, Gül Yayınevi, Ankara, 1991.
  • Çakar Ulaş, Duygusal Zekânın Dönüşümcü Liderlik Davranışı zerindeki Etkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Programı Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2002.
  • Demir Yasin, Kumcağız Hatice, Öğrencilerin Anne Baba Tutumlarını Algılama Bi- çimleri ve Şiddete Eğilimleri. TurkishStudies, International Periodical Forthe Languages, Literature and History of Turkishor Turkic Volume: 10/2, Win- ter,2015.
  • Dong Yuntao, Seo Myeong-Gu, Bartol Kathryn M., No Pain, No Gain: An Affect- Based Model of Developmental Job Experience And The Buffering Effects of Emotional Intelligence. Academy of Management Journal, Vol. 57, No. 4, 1056–1077. 2014.
  • Erdem İnci, Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge “Orga- nizational Behaviouré 14. Baskıdan çeviri. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. İstanbul, 2012).
  • Erdoğan İlhan, İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, 4. bası, Beta Basım Yayın, İstanbul, 1994.
  • Erdoğan İlhan, İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, İstanbul, 1999.
  • Eren Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Genişletilmiş Dokuzuncu Ba- sım, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2006.
  • Goleman Daniel, “Primal Leadership: Learning to Lead With Emotional Intelli- gence” 2002 den çeviri, Yeni Liderler, Altıncı Basım, Varlık Yayınları, İstanbul 2008.
  • Goleman Daniel, “Working With Emotional Intelligence” 1998 den çeviri, İşbaşın- da Duygusal Zekâ, Üçüncü Basım, Varlık Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Gondal Uzma Hanif, HusainTajammal, A Comparative Study of Intelligence Qu- otientand Emotional Intelligence: Effect on Employees’ Performance. Asian Journal of Business Management 5(1): 153-162. ISSN: 2041-8744; E-ISSN: 2041- 8752.
  • Gözler Özgür, “Para Yok, Huzur Var”, JacqueFresco ile söyleşi, FortuneTurkiye, 2008.
  • Güney Salih, Davranış Bilimleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000.
  • İnal Sevim, Beynin Algılama Süreci, Yazma ve Kümeleme Stratejisi, Doğuş Üniver- sitesi Dergisi, 9 (1), 55-64, 2008.
  • İnce Mehmet, Gül Hasan, Gözükara M. Yavuz, Duygusal Zekâ İle İşgören Perfor- mansı Arasındaki İlişkiler Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Gümüşhane Üni- versitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, Sayı 12, Ocak 2015.
  • Joyce S., An Empirical Study an Emotional Intelligence and Effectiveness Behavio- ur in WorkPlace. International Journal of Applied Engineering Research. ISSN 0973-4562 Volume 10, Number 1, 2015.
  • Karabulut Muhittin, Tüketicinin Yeni Pazarlama Bileşenlerini Kabulü ve Satış Li- deri İşletmecilerimiz Açısından Tüketici, Doktora Tezi, 1979.
  • Kidwell Blair, Hasford Jonathan, Hardesty David M.,Emotional Ability Training and Mindful Eating. Journal of Marketing Research, Vol. LII (February 2015), 105-119, ISSN: 0022-2437 (print), 1547-7193 (electronic).
  • Legier Jr John T.,Assessing Leadership Effectiveness: The Relationship Between Emotional Intelligence And Leadership Behaviors On Group And Organiza- tional Performance, A Dissertation Submitted in Partial Fulfillment of the Re- quirements for the Doctor of Philosophy in Education Degree, Department of Workforce Education and Development in theGraduate School Southern Illinois University Carbondale, 2007.
  • Ljungholm Doina Popescu, The Role of Emotional Labor in The Delivery of Pub- lic Services. Review of ContemporaryPhilosophy, Volume 13, pp. 11–16, ISSN 1841-5261, 2014.
  • Magnus Jessica Mesmer, Viswesvaran Chockalingam, Deshpande Satish, Joseph Jacob, Social Desirability: The Role of Over-Claiming, Self-Esteem, and Emoti- onal Intelligence, Psychology Science, Volume 48 (3), p. 336-356, 2006.
  • Mayer, John D.,Salovey, What is emotionalintelligence?, New York: Basic Books, 1997.
  • Marangoz Mehmet, Çelikkan Hale, Yavuz Çağla, Halkın Toplum Destekli Polis- lik Hizmetlerine Yönelik Algılamaları: Çanakkale İli Örneği, Kilis Üniversitesi Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 5, Kasım 2011.
  • Özer Esin, Deniz M. Engin, Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlık Düzey- lerinin Duygusal Zekâ Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, Vol. 13 Issue 4, 2014.
  • Öztekin Anıl, Orta Öğretim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Duygusal Zeka Becerilerini Okul Yönetiminde Kullanma Düzeylerinin Değerlendirilme- si, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir, 2006.
  • Prati L. Melita, Capehart Amy McMillan, Karriker Joy H., Affecting Organizational Identity: A Manager’s Influence, Journal of Leadership& Organizational Stu- dies, February 5, 2009.
  • Rathi Neerpal, Impact of Emotional Intelligence and Emotional Labor on Organi- zational Outcomes in Service Organizations: A Conceptual Model. South Ası- an Journal of Management, Vol:21 , No:4, 2014.
  • Şahım Tarık, Kurum ve Kuruluşlarda Algılama ve İmaj Çalışmaları, Polis Dergisi Sayı: 54-55, 2008.
  • Temo, İbrahim E., “İstanbul’daki İlkokul Çocuklarının Televizyon Reklâmlarını Al- gılamaları”, İstanbul Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, 2003.
  • Turanlı Alev, İlköğretim Okulu Müdürlerinin Duygusal Zekâ ve Öğretmenlerin İş Doyum Düzeyleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eği- tim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetçiliği Programı Doktora Tezi, İzmir, 2007.
  • Vidic Zeljka, Developing Tomorrow’s Leaders: Examining Relationships Between Servant, Transformational, Transactional, Passive/ Avoidant Leadership and Emotional Intelligence, Idaho Üniversitesi lisansüstü çalışmalar fakültesi dü- zeltme ile kabul edilen felsefe doktora tezi, 2007.
  • Zeidner Moshe, Matthews Gerald, Roberts Richard D., Emotional Intelligence in the Workplace: A Critical Review, Applied Psychology: An International Revi- ew, 53 (3), 371–399, 2004.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45VR25RF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tanju Çolakoğlu Bu kişi benim

Ali Şahin Örnek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Çolakoğlu, T., & Örnek, A. Ş. (2016). Üstlerin Sahip Olduğu Duygusal Zekâ Yetilerinin, Astlar Tarafından Algılanması ve Astların Motivasyonları Üzerinde Etkisi: ÇOMÜ Öğretim Elemanları ve Öğrencileri Örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(27), 605-642.

Sayın Araştırmacı;

Dergimize gelen yoğun talep nedeniyle Ekim 2024 sayısı için öngörülen kontenjan dolmuştur, gönderilen makaleler ilerleyen sayılarda değerlendirilebilecektir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Özel sayı için gönderilen makalelerin "Makalemi özel sayıya göndermek istiyorum" kutucuğu işaretlenerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,