Elektronik alışverişin önem kazanmasıyla işletmeler internet dünyasında pazar paylarını artırmak için stratejilerini belirlerken, algılanan
güvenlik ve risk faktörlerini de göz önünde bulundurmalıdır. Bu çalışmada akademisyenlerin elektronik alışverişte güvenlik ve risk algıları
belirlenmeye çalışılmıştır. Veriler elektronik ortamda toplanmış ve 40
farklı üniversiteden toplam 367 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Demografik özellikler bakımından çok az farklılıklar bulunmuş, risk algıları bakımından ise kümeleme analizi sonucunda katılımcılar 4 farklı
kümede toplanmıştır. Elektronik alışverişte güvenliğe ve risk algılarına
ilişkin bulgular çalışmada detaylı olarak verilmiştir. Elektronik ticaret
boyutu olan işletmelerin bu bulguları göz önüne alarak gerekli iyileştirmeleri yapmaları elektronik alışveriş potansiyelini arttırıcı etki oluşturabilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 24 |