Bu çalışmanın amacı, lojistik işletmelerde gün geçtikçe daha sık kullanılan lojistik bilgi sistemlerinin müşterilerin hizmet kalitesi algısı üzerine
yaptığı etkiyi incelemektir. Çalışmada en sık kullanılan lojistik bilgi sistemlerinin müşteriler tarafından algılanabilen “lojistik bilgi teknolojileri” ve “operasyonel bilgi paylaşımı” yönlerinin lojistik hizmet kalitesi
faktörlerinden; “Personel Kalitesi”, “Bilgi Kalitesi”, “Zamanındalık”,
“Uyuşmazlıkların Çözümü”, “Cevap Verebilirlik”, “Sipariş Süreci”,
“Tatmin” üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada Türkiye’nin farklı
bölgelerinde faaliyet gösteren kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiş kurumsal müşterilere uygulanan araştırmanın verileri SPSS paket programı kullanılarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırılan model
üzerinde işletmeler tarafından kullanılan lojistik bilgi sistemlerinin
farklı müşterilerin hizmet algısının belirli faktörleri üzerinde anlamlı
etkileri olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 24 |