Siyasal katılım, bir seçmenin sandık başında oy kullanmasından, hükûmet yetkilisinin icraatını desteklemek veya etkilemek ya da vatandaşın siyasete duyduğu ilgiye kadar geniş bir yelpazede değerlendirilebilen bir kavramdır. Siyasal katılım hayatın her anında siyasal otoriteyi etkilemek adına yürütülen eylemler olurken; iletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte insanların siyasal katılım biçimlerinde değişim ve dönüşüm yaşanmaya başlamıştır. Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin 2019 Yerel Seçimleri sürecinde sosyal medyada siyasal katılım biçimlerini belirlemek; siyasal katılım ile siyasal tutumlar, siyasal etkinlik ve sosyal medya kullanım örüntüleri arasındaki ilişkiyi mercek altına almak amacıyla yürütülmüştür. Alan araştırmasının kullanıldığı çalışmada veriler, 283 katılımcıdan yüz yüze anket tekniğiyle toplanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların yerel seçimlerdeki siyasal karar süreçlerinde internet, sosyal medya ve televizyonu daha etkili gördüğü tespit edilmiştir. Üniversite öğrencilerinin ülke sorunlarına ilgi düzeyi arttıkça, politikaya katılmak için kendisini nitelikli bulma ve ülkenin karşı karşıya kaldığı önemli siyasi sorunları iyi anlama düzeylerinde bir artış yaşanmaktadır. Parti bağlılığı ile hükümet etkinliği ve iç siyasal etkinlik arasında zayıf düzeyde anlamlı ilişki bulunmaktadır. İç siyasal etkinlik, parti bağlılığı, ülke sorunlarına ilgi, siyasal kampanyalara ilgi ve siyasal kararlarda sosyal medya etkisinin sosyal medyada siyasal katılım puanını pozitif yönde anlamlı biçimde yordadığı dikkat çekmektedir.
Yazarlar bu çalışma için finansal destek almadığını beyan etmiştir.
Political participation is a concept that can be evaluated in many ways, from voting at the ballot box to supporting or influencing the actions and choices of government officials, or the interest of the citizen in politics. With the development of communication technologies, significant changes have started to occur in people’s political participation. In this research, the political participation styles of university students on social media during the 2019 Turkish local elections were determined. The research examines the relationship between political participation and political attitudes, as well as between political activity and social media usage. Field research was the principal form of data collection: 283 participants took part in face-to-face surveys. As a result of the research, it was determined that the participants saw internet, social media, and television more effective in the political decision process during local elections. As the level of interest of university students in the country’s problems increases, there is an increase in the participation in politics and understanding the important political problems faced by the country. There is a not so significant relationship between party loyalty and government and internal political efficacy. It is noteworthy that internal political efficacy, party loyalty, interest in country’s problems, interest in political campaigns, and social media effectiveness in political decisions positively predict the political participation score in social media.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 18, 2021 |
Submission Date | March 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 59 |