Research Article
BibTex RIS Cite

Changes in Working Conditions and Teachers' Job Satisfaction: An Analysis of Distance Learning During the Covid-19 Pandemic

Year 2025, Volume: 2 Issue: 85
https://doi.org/10.54752/ct.1602453

Abstract

The Covid-19 pandemic has triggered significant shifts in working conditions across various sectors, with each sector experiencing distinct impacts based on its unique characteristics. In the field of education, the most notable transformation has been the widespread adoption of distance learning. This shift to remote work has profoundly influenced teachers' job satisfaction levels.
This study investigates how the recent changes in working conditions during the pandemic have affected teachers' job satisfaction, focusing on the key determinants of job satisfaction. To adopt a case study approach to the teachers’ jobs satisfaction, a qualitative research design was applied. 20 in-depth interviews were conducted with teachers (10 female and 10 male) working in İzmir—10 from public schools and 10 from private schools. The study also examined whether significant differences exists in the findings based on school type (public vs. private) or gender.
The findings reveal that the changes in working conditions led to a decline in teachers' job satisfaction. Key factors contributing to this decline included the erosion of boundaries between work and personal life, increased workloads, reduced income, intensive stress and anxiety levels, the necessity of conducting all work online, and a sense of alienation from the system experienced by both teachers and students. However, no substantial evidence was found to indicate that there are significant differences in job satisfaction levels based on gender or school type.

References

  • Adeoye, A., Akoma, L., Binuyo, B. O. (2014). Age, Marital Status and Educational Background as Determinants of Job Satisfaction: A Case Study of Nigeria Workers. European Journal of Research and Reflection in Management Sciences, 2(2), 1-7.
  • Ak, S., Balcı Çelik, S. (2022). Evlilik Doyumu ve İş Tatmini Arasındaki İlişkinin Mükemmeliyetçilik Aracı Rolü ile İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 395-408.
  • Akbaş Tuna, A., Türkmendağ, Z. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Uzaktan Çalışma Uygulamaları ve Çalışma Motivasyonunu Etkileyen Faktörler. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 3246-3260.
  • Akdoğan, H., Köse, Y. (2012). Polislerin İş Tatmininde Terfi Sistemleri ve Rütbenin Rolü Üzerine Bir Meta Analiz. Polis Bilimleri Dergisi, 14(2), 51-74.
  • Akın, A. (2007). Muhasebe Meslek Mensuplarında İş Tatmini ile İşten Ayrılma Eğilimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 34, 144-151.
  • Akkoç, İ., Çalışkan, A., Turunç, Ö. (2012). Örgütlerde Gelişim Kültürü ve Algılanan Örgütsel Desteğin İş Tatmini ve İş Performansına Etkisi: Güvenin Aracılık Rolü. Yönetim ve Ekonomi, 19(1), 105-135.
  • Akşit Aşık, N. (2010). Çalışanların İş Doyumunu Etkileyen Bireysel ve Örgütsel Faktörler ile Sonuçlarına İlişkin Kavramsal Bir Değerlendirme. Türk İdare Dergisi, 476(6), 31-51.
  • Alan, Y., Can, F. (2021). Covid-19 Salgını Döneminde Öğretmen Olmak: Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri. Journal of Turkish Research Institute, (72), 541-562. https://doi.org/10.14222/Turkiyat4451
  • Arslan, Y., Gök, B. (2023). Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Derslerde Karşılaştıkları Zorluklara İlişkin Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 13(2), 1342-1355. https://doi.org/10.24315/tred.1145728
  • Avşaroğlu, S., Deniz, M.E., Kahraman, A. (2005). Teknik Öğretmenlerde Yaşam Doyumu İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 15-129.
  • Azim, M.T., Haque, M.N., Chowdhury, R.A. (2013). Gender, Marital Status and Job Satisfaction an Empirical Study. International Review of Management and Business Research, 2(2), 488-498.
  • Barba-Sanchez, V., Gouveia-Rodrigues, R., Martinez, A.M. (2022). Information and Communication Technology (ICT) Skills and Job Satisfaction of Primary Education Teachers in The Context Of Covid-19. Theoretical Model. Profesional de la información, 31(6), 1-17.
  • Bogler, R. (2001). The Influence of Leadership Style on Teacher Job Satisfaction. Educational Administration Quartely, 37(5), 662- 683.
  • Bozkurt, Ö., Bozkurt, İ. (2008). İş Tatminini Etkileyen İşletme İçi Faktörlerin Eğitim Sektörü Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 1-18.
  • Braun, V., Clarke, V. (2019). Psikolojide Tematik Analizin Kullanımı. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 873-898.
  • Brenan, M. (2020). U.S. Workers Discovering Affinity for Remote Work. Gallup, Erişim Adresi: https://news.gallup.com/poll/306695/workers-discovering-affinity-remote-work.aspx
  • Chi, H., Vu, T.V., Nguyen, H.V., Truong, T.H. (2023). How Financial and Non–Financial Rewards Moderate The Relationships Between Transformational Leadership, Job Satisfaction, and Job Performance. Cogent Business & Management, 10(1), 1-18.
  • Clark, A. E., Oswald, A. (1994). Unhappiness and Unemployment. The Economic Journal, 104 (424), 648-659. Clark, A.E. (1996). Job Satisfaction and Gender: Why are Women so Happy at Work?. Labour Economics, 4, 341-372.
  • Clark, A.E. (2005). Your Money or Your Life: Changing Job Quality in OECD Countries. British Jornal of Industrial Relations, 43, 377- 400.
  • Çitçi, T., Dikmenli, Y. (2024). Coğrafya Öğretmenlerinin İş Doyumu ve İş Yaşamında Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi. The Journal of Academic Social Science, 21(21), 142-160.
  • Dinham, S., Scott, C. (1997). A Three Domain Model of Teacher and School Executive Career Satisfaction. Journal of Educational Administration, 36(4), 362-378.
  • Doğan, S., Aslan, M. (2018). Psikolojik Sermaye, İçsel Motivasyon ve İş Tatmini İlişkisi. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(3), 112-125.
  • Dreer, B. (2024). Teachers’ Well-Being and Job Satisfaction: The Important Role of Positive Emotions in The Workplace. Educational Studies, 50(1), 61-77.
  • Dugguh, S.I., Ayaga, D. (2014). Job Satisfaction Theories: Traceability to Employee Performance in Organizations. Journal of Business and Management, 16(5), 11-18.
  • Durak, H., Seferoğlu, S.S. (2017). Öğretmenlerde Tükenmişlik Duygusunun Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 758-779.
  • Durmuş, S., Günay, O. (2007). Hemşirelerde İş Doyumu ve Anksiyete Düzeyini Etkileyen Faktörler. Erciyes Tıp Dergisi, 29(2), 139-146.
  • EĞİTİMSEN (2021). Öğrencilerin Derse Katılmaması Nedeniyle Öğretmenin Ek Ders Ücreti Kesilemez. Erişim adresi: https://egitimsen.org.tr/ogrencilerin-canli-derse-katilmamasi-nedeniyle-ogretmenin-ek-ders-ucreti-kesilemez/. Erişim tarihi: 17.02.2021.
  • Eken, Ö., Tosun, N., Tuzcu Eken, D. (2020). Covid-19 Salgını ile Acil ve Zorunlu Uzaktan Eğitime Geçiş: Genel Bir Değerlendirme. Milli Eğitim (1), 113-128.
  • Ekşi, G.G. (2024). COVID-19 Pandemi Korkusunun İş Tatmini Üzerindeki Etkisinde Algılanan Kriz Yönetiminin Aracılık Rolü. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 27(1), 91-105.
  • Emhan, A., Mengenci, C., Taşdöven, H., Garayev, V. (2014). Yapısal Eşitlik Modeli Kullanılarak İş Memnuniyeti, Yönetici Desteği ve Tükenmişlik Kavramları Arasındaki İlişkilerin Analizi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(27), 75-96.
  • Erdil, O., Keskin, H., İmamoğlu, S.Z., Erat, S. (2004). Yönetim Tarzı ve Çalışma Koşulları, Arkadaşlık Ortamı ve Takdir Edilme Duygusu ile İş Tatmini Arasındaki İlişkiler: Tekstil Sektöründe Bir Uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 5(1), 17-26.
  • Ertekin, İ. (2018). “İnsan İlişkileri Kuramları”. Başal, H.A., Ulutürk, Y. ve Öner, M.N.K. (der.), Modern Dönemde Edebiyat, Eğitim, İktisat ve Mühendislik içinde, Berikan Yayınları, 11-22.
  • EUROFOUND (2020). Living, Working and Covid-19. Research Report, New York, 1-65. Ferguson, K., Frost, L., Hall, D. (2012). Predicting Teacher Anxiety, Depression, and Job Satisfaction. Journal of Teaching and Learning, 8(1), 27-42.
  • Filiz, Z. (2014). Öğretmenlerin İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(23), 157-171.
  • Gazioğlu, S., Tansel, A. (2006). Job Satisfaction in Britain: Individual and Job Related Factors. Applied Economics, 38(10), 1163-1171.
  • Gençay, Ö.A. (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (2), 765-780.
  • Gökalp Yılmaz, F.G. (2020). Covid-19 Pandemisinde Eşitsizliklerin Yeniden Üretilmesi Bağlamında Akademisyen Anne Olmak. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 18(72), 60-93.
  • Göktaş, Z. (2007). Balıkesir İlindeki Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Bazı Değişkenlerle Olan İlişkisinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 1(1), 13-26.
  • Günbayı, İ., Tokel, A. (2012). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Doyumu ve İş Stresi Düzeylerinin Karşılaştırmalı Analizi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(5), 77-95.
  • Güven, A. (2021). Covid 19 Pandemi Sürecinin Birinci Yılında, Türkiye’de Akademisyenlerin İş Yaşam Kaliteleri Üzerine Bir Değerlendirme. Enderun Dergisi, 5(1), 1-21.
  • Güzel, D. (2013). Erzurum İlinde Faaliyet Gösteren Bayan ve Erkek Kuaförlerinin, Ergonomik Çalışma Koşulları, Mesleki Rahatsızlıklar ve İş Memnuniyeti Yönünden İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 345-358.
  • Haydon, T., Leko, M.M., Stevens, D. (2018). Teacher Stress: Sources, Effects, and Protective Factors. Journal of Special Education Leadership, 99-107.
  • Hershbein, B., Holzer, H.J. (2021). The COVID-19 Pandemic's Evolving Impacts on the Labor Market: Who's Been Hurt and What We Should Do. Upjohn Institute Working Paper (21), 1-46.
  • ILO (2020a). The Covid-19 Response: Getting Gender Equality Right for a Better Future for Women at Work. ILO Policy Brief.
  • ILO (2020b). Covid-19 Ortamında ve Sonrasında Uzaktan Çalışma: Uygulama Kılavuzu. Cenevre: Uluslararası Çalışma Ofisi, ISBN 978-92-2-033624-3 (Türkçe PDF).
  • Kalkınma Atölyesi (2020). Pandemi̇ Döneminde Öğretmen Olmak. Erişim adresi: https://www.cokmed.net/ps-sistem/dosyalar/kutuphane/Pandemi%20Doneminde%20Ogretmen%20Olmak.pdf, Erişim tarihi: 07.09.2023.
  • Karaköse, T., Kocabaş, İ. (2006). Özel ve Devlet Okullarında Öğretmenlerin Beklentilerinin İş Doyumu ve Motivasyon Üzerine Etkileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 3-14.
  • Karataş, S., Güleş, H. (2010). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Tatmini ile Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 74-89.
  • Kaya, İ. (2007). Otel İşletmeleri İşgörenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Geliştirilen Bir İş Tatmin Ölçeği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 355-372.
  • Kaya, M.D., Güzel, D., Çubukçu, B. (2011). Ilıca Şeker Fabrikası Çalışanlarının İş Memnuniyeti, Ergonomik Çalışma Koşulları ve İş Stresi Yönünden İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(2), 51-60.
  • Kayım, N. (2018). Herzberg’in çift-faktör teorisi bağlamında motivasyon: Şeytan Marka Giyer filmi. Nosyon: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi, (1), 31-45.
  • Keser, A. (2005). İş Doyumu ve Yaşam Doyumu İlişkisi: Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama. Çalışma ve Toplum, 4(1), 77-95.
  • Keser, A. (2006). Çağrı Merkezi Çalışanlarında İş Yükü Düzeyi ile İş Doyumu İlişkisinin Araştırılması. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 100-119.
  • Kim, I., Loadman, W.E. (1994). Predicting Teacher Job Satisfaction. To the Educational Resources Information Center (ERIC), 94, The U.S.A, 1-19.
  • Koçak, O., Kavi, E. (2011). Asıl ve Alt İşveren Çalışanlarının İş Memnuniyeti Algılarının Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma: Yalova Belediyesi Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(3), 3-22.
  • Koruklu, N., Feyzioğlu, B., Özenoğlu Kiremit, H., Aladağ, E. (2013). Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 119-137.
  • Latham, G.P., Pinder, C.C. (2005). Work Motivation Theory and Research at The Dawn of The Twenty-First Century. Annual Review of Psychology, 56(1), 485-516.
  • Luthans, F. (2011). Organizational Behavior: An Evidence- Based Approach. Fourteenth Edition. McGraw-Hill, New York.
  • Marlow, L., Inman, D., Betancourt Smith, M. (1996). Teacher Job Satisfaction. To the Educational Resources Information Center (ERIC), 96, Alaska, 1-12.
  • Marx, K., Engels, F. (1976). Komünist Manifesto (Çev. Süleyman Arslan). Ankara: Bilim ve Sosyalizm Yayınları.
  • McNamara, T.K., Pitt-Catsouphes, M., Matz-Costa, C., Brown, M., Valcour, M. (2013). Across The Continuum of Satisfaction with Work–Family Balance: Work Hours, Flexibility-Fit, and Work–Family Culture. Social Science Research, 42(2), 283-298.
  • Meng, R. (1990). The relationship between unions and job satisfaction. Applied Economics, 22, 1635-1648. Nergiz, E., Yılmaz, F. (2016). Çalışanların İş Tatmininin Performanslarına Etkisi: Atatürk Havalimanı Gümrüksüz Satış İşletmesi Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14, 50-79.
  • OECD (2018). TALIS. Erişim adresi: https://www.oecd-ilibrary.org/sites/19cf08df-en/1/1/index.html?itemId=/content/publication/19cf08dfen&_csp_=67e65b72be0b468ed3dac915593716de&itemIGO=oecd&itemContentType=book, Erişim tarihi: 01.05.2022.
  • Öztürk, M., Şahbudak, E. (2015). Akademisyenlikte İş Doyumu. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 494-501.
  • Patton, M.Q. (2002). Two Decades of Developments in Qualitative Inquriy. Qualitative Social Work, 1(3), 261-283.
  • Perugini, C., Vladisavljevic, M. (2019). Gender Inequality and the Gender-Job Satisfaction Psmitharadox in Europe. Labour Economics, 60, 129- 147.
  • Phuong, T.T., Ha, N.T. (2022). Knowledge Management, Employee Satisfaction, Employees Loyalty and Job Performance: A Proposed Study. International Journal of Information, Business and Management, 14(1), 1-16.
  • Robbins, S.P., Judge, T.A. (2013). Örgütsel Davranış. (İ. Erdem, Çev.). İstanbul: Nobel. Saygılı, M., Çelik, Y. (2011). Hastane Çalışanlarının Çalışma Ortamlarına İlişkin Algıları ile İş Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 14(1), 39-71.
  • Soysal, A., Tan, M. (2013). İş Tatminin Etkileyen Faktörlerle İlgili Hizmet Sektöründe Yapılan Bir Araştırma: Kilis İli Kamu ve Özel Banka Personeli. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 45-63.
  • Stefanile, A. (2020). The Transition From Classroom to Zoom and How It Has Changed Education. Journal of Social Science Research, 16(7), 33-40.
  • Sünter, A.T., Canbaz, S., Dabak, Ş., Öz, H., Pekşen, Y. (2006). Pratisyen Hekimlerde Tükenmişlik, İşe Bağlı Gerginlik ve İş Doyumu Düzeyleri. Genel Tıp Dergisi, 16(1), 9-14.
  • Sürücü, A., Ünal, A. (2018). Öğrenci Motivasyonunu Artıran ve Azaltan Öğretmen Davranışlarının İncelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 253-295.
  • Szabó, É., Kóródi, K., Szél, E., Jagodics, B. (2022). Facing the Inevitable: The Effects of Coronavirus Disease Pandemic and Online Teaching on Teachers’ Self-Efficiancy, Workload and Job Satisfaction. European Journal of Educational Research, 11(1), 151-162.
  • Tarlan, D., Tütüncü, Ö. (2001). Konaklama İşletmelerinde Başarım Değerlemesi ve İşdoyumu Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2), 141-163.
  • Tay, L., Harter, J.K. (2013). Economic and Labor Market Forces Matter for Worker Well-Being. Applied Psychology: Health and Well-Being, 5(2), 193-208.
  • Temel Eğinli, A. (2009). Çalışanlarda İş Doyumu: Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarının İş Doyumuna Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 23(3), 35-52. Tor, S.S., Esengün, K. (2011). Örgütlerde İş Tatminini Etkileyen Demografik Faktörler ve Verimlilik: Karaman Gıda Sektöründe Bir Uygulama. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(20), 53-63.
  • TÜİK (2021). Yaşam Memnuniyeti Araştırması. Erişim adresi: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Yasam-Memnuniyeti-Arastirmasi-2021-45832, Erişim tarihi: 22.05.2022.
  • TÜRK EĞİTİM SEN (2020). https://www.tes.org.tr/genel-baskan-24-kasim-ogretmenler-gunu-anketinin-sonuclarini-acikladi/.
  • Türker, Y., Çelik, K. (2019). Öğretmenlerde İş ve Aile Çatışmasının Yaşam Doyumu Üzerindeki Etkisinde İş Doyumunun Aracı Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 242-258.
  • Ünal, S., Karlıdağ, R., Yoloğlu, S. (2001). Hekimlerde Tükenmişlik ve İş Doyumu Düzeylerinin Yaşam Doyumu Düzeyleri ile İlişkisi. Klinik Psikiyatri, 4, 113-118.
  • Ünsal, S., Görücü, Y.D. (2023). Öğretmen Motivasyonunu Etkileyen Öğrenci, Veli ve Yönetici Davranışları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 8(14), 148-159.
  • Vuong, B., Tung, D., Tushar, H., Quan, T., Giao, H. (2021). Determinates of Factors Influencing Job Satisfaction And Organizational Loyalty. Management Science Letters, 11(1), 203-212.
  • Williams, C. E., Thomas, J. S., Bennett, A. A., Banks, G. C., Toth, A., Dunn, A. M., Gooty, J. (2024). The Role of Discrete Emotions in Job Satisfaction: A Meta‐Analysis. Journal of Organizational Behavior, 45(1), 97-116.
  • Yaşan, A., Eşsizoğlu, A., Yalçın, M., Özkan, M. (2008). Bir Üniversite Hastanesinde Çalışan Araştırma Görevlilerinde İş Memnuniyeti, Anksiyete Düzeyi ve İlişkili Etmenler. Dicle Tıp Dergisi, 35(4), 228-233.
  • Yelboğa, A. (2007). Bireysel Demografik Değişkenlerin İş Doyumu ile İlişkisinin Finans Sektöründe İncelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 1-18.
  • Yeter, N., Demirli, C. (2017). Çalışan Kadınların İş Doyumlarının İncelenmesi. Journal of Educational Reflections, 1(1), 37-50.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin Yayıncılık, 11. baskı.
  • Yıldırım, F. (2007), İş Doyumu ile Örgütsel Adalet İlişkisi, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 62(1), 253-278.
  • Yılmaz, A., Boğa Ceylan, Ç. (2011). İlköğretim Okul Yöneticilerinin Liderlik Davranış Düzeyleri ile Öğretmenlerin İş Doyumu İlişkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 17(2), 277-394.
  • Yurdakul Erol, S., Köse, M. (2017). Ormancı Teknik Personelin İş Memnuniyeti: İstanbul Orman Bölge Müdürlüğü Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 273- 286.
  • Yürür, S., Keser, A. (2010). İşe Bağlı Gerginlik ile İş Tatmini İlişkisinde Duygusal Tükenmenin Aracı Rolü. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 65(4), 165-193.
  • Zincirkıran, M., Yalçınsoy, A., Işık, M. (2016). “Yönetici Desteği ile İş Memnuniyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. In 2nd International Congress on Economics and Business, May 30-June 3, Bosnia and Herzegovina, 976-983.

Çalışma Koşullarındaki Değişim ve Öğretmenlerin İş Memnuniyeti: Covid- 19 Dönemindeki Uzaktan Eğitim Örneğine İlişkin Bir İnceleme

Year 2025, Volume: 2 Issue: 85
https://doi.org/10.54752/ct.1602453

Abstract

Covid-19 salgını ile pek çok sektörde çalışma koşullarında değişim yaşanmış ve sektörler bu değişimden içsel özellikleri doğrultusunda farklı şekillerde etkilenmiştir. Eğitim alanı özelinde salgının çalışma koşullarında yarattığı en büyük değişim, uzaktan eğitim uygulamasına geçiş olmuştur. Salgın sürecinde uzaktan çalışma deneyimi öğretmenlerin iş memnuniyeti düzeylerini etkilemiştir. Bu çalışmanın amacı, salgın döneminde çalışma koşullarında ortaya çıkan değişimin öğretmenlerin iş memnuniyetine etkisini, iş memnuniyetinin belirleyicileri üzerinden tartışmaktır. Çalışmada nitel analiz yaklaşımlarından durum analizi benimsenmiş ve derinlemesine görüşme tekniğini kullanılarak İzmir’de 10’u kamu okulunda, 10’u özel okulda çalışan 20 öğretmen (10 kadın, 10 erkek) ile görüşme gerçekleştirilmiş; özel okul-kamu okulu ve cinsiyet temelinde bulgularda anlamlı farklılık olup olmadığı sorgulanmıştır. Çalışma sonucunda, çalışma koşullarında yaşanan değişimin öğretmenlerin iş memnuniyeti düzeyini azalttığı bulgusuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin iş memnuniyetinin azalmasına neden olan temel unsurlar; ev ve iş yaşamının birbirine karışması ve iş yükündeki artış, toplam gelirin azalması, stres ve kaygı düzeyinin artması, tüm işlerinin çevrimiçi yürütülmesi ve sistemin hem öğretmen hem öğrenci açısından yabancılaşmaya neden olması şeklinde sıralanabilir. Cinsiyet ya da kamu okulu-özel okul ayrımı bağlamlarında anlamlı bir farklılığın söz konusu olduğuna dair yeterli veriye ulaşılamamıştır.

Ethical Statement

Bu çalışma Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulunda (Protokol No. 210012–Karar No. 17) 16.11.2021 tarihli toplantısında alınan onay kararı ile yürütülmüştür.

References

  • Adeoye, A., Akoma, L., Binuyo, B. O. (2014). Age, Marital Status and Educational Background as Determinants of Job Satisfaction: A Case Study of Nigeria Workers. European Journal of Research and Reflection in Management Sciences, 2(2), 1-7.
  • Ak, S., Balcı Çelik, S. (2022). Evlilik Doyumu ve İş Tatmini Arasındaki İlişkinin Mükemmeliyetçilik Aracı Rolü ile İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 395-408.
  • Akbaş Tuna, A., Türkmendağ, Z. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Uzaktan Çalışma Uygulamaları ve Çalışma Motivasyonunu Etkileyen Faktörler. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 3246-3260.
  • Akdoğan, H., Köse, Y. (2012). Polislerin İş Tatmininde Terfi Sistemleri ve Rütbenin Rolü Üzerine Bir Meta Analiz. Polis Bilimleri Dergisi, 14(2), 51-74.
  • Akın, A. (2007). Muhasebe Meslek Mensuplarında İş Tatmini ile İşten Ayrılma Eğilimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 34, 144-151.
  • Akkoç, İ., Çalışkan, A., Turunç, Ö. (2012). Örgütlerde Gelişim Kültürü ve Algılanan Örgütsel Desteğin İş Tatmini ve İş Performansına Etkisi: Güvenin Aracılık Rolü. Yönetim ve Ekonomi, 19(1), 105-135.
  • Akşit Aşık, N. (2010). Çalışanların İş Doyumunu Etkileyen Bireysel ve Örgütsel Faktörler ile Sonuçlarına İlişkin Kavramsal Bir Değerlendirme. Türk İdare Dergisi, 476(6), 31-51.
  • Alan, Y., Can, F. (2021). Covid-19 Salgını Döneminde Öğretmen Olmak: Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri. Journal of Turkish Research Institute, (72), 541-562. https://doi.org/10.14222/Turkiyat4451
  • Arslan, Y., Gök, B. (2023). Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Çevrim İçi Derslerde Karşılaştıkları Zorluklara İlişkin Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 13(2), 1342-1355. https://doi.org/10.24315/tred.1145728
  • Avşaroğlu, S., Deniz, M.E., Kahraman, A. (2005). Teknik Öğretmenlerde Yaşam Doyumu İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 15-129.
  • Azim, M.T., Haque, M.N., Chowdhury, R.A. (2013). Gender, Marital Status and Job Satisfaction an Empirical Study. International Review of Management and Business Research, 2(2), 488-498.
  • Barba-Sanchez, V., Gouveia-Rodrigues, R., Martinez, A.M. (2022). Information and Communication Technology (ICT) Skills and Job Satisfaction of Primary Education Teachers in The Context Of Covid-19. Theoretical Model. Profesional de la información, 31(6), 1-17.
  • Bogler, R. (2001). The Influence of Leadership Style on Teacher Job Satisfaction. Educational Administration Quartely, 37(5), 662- 683.
  • Bozkurt, Ö., Bozkurt, İ. (2008). İş Tatminini Etkileyen İşletme İçi Faktörlerin Eğitim Sektörü Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 1-18.
  • Braun, V., Clarke, V. (2019). Psikolojide Tematik Analizin Kullanımı. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 873-898.
  • Brenan, M. (2020). U.S. Workers Discovering Affinity for Remote Work. Gallup, Erişim Adresi: https://news.gallup.com/poll/306695/workers-discovering-affinity-remote-work.aspx
  • Chi, H., Vu, T.V., Nguyen, H.V., Truong, T.H. (2023). How Financial and Non–Financial Rewards Moderate The Relationships Between Transformational Leadership, Job Satisfaction, and Job Performance. Cogent Business & Management, 10(1), 1-18.
  • Clark, A. E., Oswald, A. (1994). Unhappiness and Unemployment. The Economic Journal, 104 (424), 648-659. Clark, A.E. (1996). Job Satisfaction and Gender: Why are Women so Happy at Work?. Labour Economics, 4, 341-372.
  • Clark, A.E. (2005). Your Money or Your Life: Changing Job Quality in OECD Countries. British Jornal of Industrial Relations, 43, 377- 400.
  • Çitçi, T., Dikmenli, Y. (2024). Coğrafya Öğretmenlerinin İş Doyumu ve İş Yaşamında Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi. The Journal of Academic Social Science, 21(21), 142-160.
  • Dinham, S., Scott, C. (1997). A Three Domain Model of Teacher and School Executive Career Satisfaction. Journal of Educational Administration, 36(4), 362-378.
  • Doğan, S., Aslan, M. (2018). Psikolojik Sermaye, İçsel Motivasyon ve İş Tatmini İlişkisi. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(3), 112-125.
  • Dreer, B. (2024). Teachers’ Well-Being and Job Satisfaction: The Important Role of Positive Emotions in The Workplace. Educational Studies, 50(1), 61-77.
  • Dugguh, S.I., Ayaga, D. (2014). Job Satisfaction Theories: Traceability to Employee Performance in Organizations. Journal of Business and Management, 16(5), 11-18.
  • Durak, H., Seferoğlu, S.S. (2017). Öğretmenlerde Tükenmişlik Duygusunun Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 758-779.
  • Durmuş, S., Günay, O. (2007). Hemşirelerde İş Doyumu ve Anksiyete Düzeyini Etkileyen Faktörler. Erciyes Tıp Dergisi, 29(2), 139-146.
  • EĞİTİMSEN (2021). Öğrencilerin Derse Katılmaması Nedeniyle Öğretmenin Ek Ders Ücreti Kesilemez. Erişim adresi: https://egitimsen.org.tr/ogrencilerin-canli-derse-katilmamasi-nedeniyle-ogretmenin-ek-ders-ucreti-kesilemez/. Erişim tarihi: 17.02.2021.
  • Eken, Ö., Tosun, N., Tuzcu Eken, D. (2020). Covid-19 Salgını ile Acil ve Zorunlu Uzaktan Eğitime Geçiş: Genel Bir Değerlendirme. Milli Eğitim (1), 113-128.
  • Ekşi, G.G. (2024). COVID-19 Pandemi Korkusunun İş Tatmini Üzerindeki Etkisinde Algılanan Kriz Yönetiminin Aracılık Rolü. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 27(1), 91-105.
  • Emhan, A., Mengenci, C., Taşdöven, H., Garayev, V. (2014). Yapısal Eşitlik Modeli Kullanılarak İş Memnuniyeti, Yönetici Desteği ve Tükenmişlik Kavramları Arasındaki İlişkilerin Analizi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(27), 75-96.
  • Erdil, O., Keskin, H., İmamoğlu, S.Z., Erat, S. (2004). Yönetim Tarzı ve Çalışma Koşulları, Arkadaşlık Ortamı ve Takdir Edilme Duygusu ile İş Tatmini Arasındaki İlişkiler: Tekstil Sektöründe Bir Uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 5(1), 17-26.
  • Ertekin, İ. (2018). “İnsan İlişkileri Kuramları”. Başal, H.A., Ulutürk, Y. ve Öner, M.N.K. (der.), Modern Dönemde Edebiyat, Eğitim, İktisat ve Mühendislik içinde, Berikan Yayınları, 11-22.
  • EUROFOUND (2020). Living, Working and Covid-19. Research Report, New York, 1-65. Ferguson, K., Frost, L., Hall, D. (2012). Predicting Teacher Anxiety, Depression, and Job Satisfaction. Journal of Teaching and Learning, 8(1), 27-42.
  • Filiz, Z. (2014). Öğretmenlerin İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(23), 157-171.
  • Gazioğlu, S., Tansel, A. (2006). Job Satisfaction in Britain: Individual and Job Related Factors. Applied Economics, 38(10), 1163-1171.
  • Gençay, Ö.A. (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (2), 765-780.
  • Gökalp Yılmaz, F.G. (2020). Covid-19 Pandemisinde Eşitsizliklerin Yeniden Üretilmesi Bağlamında Akademisyen Anne Olmak. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 18(72), 60-93.
  • Göktaş, Z. (2007). Balıkesir İlindeki Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Bazı Değişkenlerle Olan İlişkisinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 1(1), 13-26.
  • Günbayı, İ., Tokel, A. (2012). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Doyumu ve İş Stresi Düzeylerinin Karşılaştırmalı Analizi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(5), 77-95.
  • Güven, A. (2021). Covid 19 Pandemi Sürecinin Birinci Yılında, Türkiye’de Akademisyenlerin İş Yaşam Kaliteleri Üzerine Bir Değerlendirme. Enderun Dergisi, 5(1), 1-21.
  • Güzel, D. (2013). Erzurum İlinde Faaliyet Gösteren Bayan ve Erkek Kuaförlerinin, Ergonomik Çalışma Koşulları, Mesleki Rahatsızlıklar ve İş Memnuniyeti Yönünden İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 345-358.
  • Haydon, T., Leko, M.M., Stevens, D. (2018). Teacher Stress: Sources, Effects, and Protective Factors. Journal of Special Education Leadership, 99-107.
  • Hershbein, B., Holzer, H.J. (2021). The COVID-19 Pandemic's Evolving Impacts on the Labor Market: Who's Been Hurt and What We Should Do. Upjohn Institute Working Paper (21), 1-46.
  • ILO (2020a). The Covid-19 Response: Getting Gender Equality Right for a Better Future for Women at Work. ILO Policy Brief.
  • ILO (2020b). Covid-19 Ortamında ve Sonrasında Uzaktan Çalışma: Uygulama Kılavuzu. Cenevre: Uluslararası Çalışma Ofisi, ISBN 978-92-2-033624-3 (Türkçe PDF).
  • Kalkınma Atölyesi (2020). Pandemi̇ Döneminde Öğretmen Olmak. Erişim adresi: https://www.cokmed.net/ps-sistem/dosyalar/kutuphane/Pandemi%20Doneminde%20Ogretmen%20Olmak.pdf, Erişim tarihi: 07.09.2023.
  • Karaköse, T., Kocabaş, İ. (2006). Özel ve Devlet Okullarında Öğretmenlerin Beklentilerinin İş Doyumu ve Motivasyon Üzerine Etkileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 3-14.
  • Karataş, S., Güleş, H. (2010). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Tatmini ile Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 74-89.
  • Kaya, İ. (2007). Otel İşletmeleri İşgörenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Geliştirilen Bir İş Tatmin Ölçeği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 355-372.
  • Kaya, M.D., Güzel, D., Çubukçu, B. (2011). Ilıca Şeker Fabrikası Çalışanlarının İş Memnuniyeti, Ergonomik Çalışma Koşulları ve İş Stresi Yönünden İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(2), 51-60.
  • Kayım, N. (2018). Herzberg’in çift-faktör teorisi bağlamında motivasyon: Şeytan Marka Giyer filmi. Nosyon: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi, (1), 31-45.
  • Keser, A. (2005). İş Doyumu ve Yaşam Doyumu İlişkisi: Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama. Çalışma ve Toplum, 4(1), 77-95.
  • Keser, A. (2006). Çağrı Merkezi Çalışanlarında İş Yükü Düzeyi ile İş Doyumu İlişkisinin Araştırılması. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 100-119.
  • Kim, I., Loadman, W.E. (1994). Predicting Teacher Job Satisfaction. To the Educational Resources Information Center (ERIC), 94, The U.S.A, 1-19.
  • Koçak, O., Kavi, E. (2011). Asıl ve Alt İşveren Çalışanlarının İş Memnuniyeti Algılarının Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma: Yalova Belediyesi Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(3), 3-22.
  • Koruklu, N., Feyzioğlu, B., Özenoğlu Kiremit, H., Aladağ, E. (2013). Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 119-137.
  • Latham, G.P., Pinder, C.C. (2005). Work Motivation Theory and Research at The Dawn of The Twenty-First Century. Annual Review of Psychology, 56(1), 485-516.
  • Luthans, F. (2011). Organizational Behavior: An Evidence- Based Approach. Fourteenth Edition. McGraw-Hill, New York.
  • Marlow, L., Inman, D., Betancourt Smith, M. (1996). Teacher Job Satisfaction. To the Educational Resources Information Center (ERIC), 96, Alaska, 1-12.
  • Marx, K., Engels, F. (1976). Komünist Manifesto (Çev. Süleyman Arslan). Ankara: Bilim ve Sosyalizm Yayınları.
  • McNamara, T.K., Pitt-Catsouphes, M., Matz-Costa, C., Brown, M., Valcour, M. (2013). Across The Continuum of Satisfaction with Work–Family Balance: Work Hours, Flexibility-Fit, and Work–Family Culture. Social Science Research, 42(2), 283-298.
  • Meng, R. (1990). The relationship between unions and job satisfaction. Applied Economics, 22, 1635-1648. Nergiz, E., Yılmaz, F. (2016). Çalışanların İş Tatmininin Performanslarına Etkisi: Atatürk Havalimanı Gümrüksüz Satış İşletmesi Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14, 50-79.
  • OECD (2018). TALIS. Erişim adresi: https://www.oecd-ilibrary.org/sites/19cf08df-en/1/1/index.html?itemId=/content/publication/19cf08dfen&_csp_=67e65b72be0b468ed3dac915593716de&itemIGO=oecd&itemContentType=book, Erişim tarihi: 01.05.2022.
  • Öztürk, M., Şahbudak, E. (2015). Akademisyenlikte İş Doyumu. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 494-501.
  • Patton, M.Q. (2002). Two Decades of Developments in Qualitative Inquriy. Qualitative Social Work, 1(3), 261-283.
  • Perugini, C., Vladisavljevic, M. (2019). Gender Inequality and the Gender-Job Satisfaction Psmitharadox in Europe. Labour Economics, 60, 129- 147.
  • Phuong, T.T., Ha, N.T. (2022). Knowledge Management, Employee Satisfaction, Employees Loyalty and Job Performance: A Proposed Study. International Journal of Information, Business and Management, 14(1), 1-16.
  • Robbins, S.P., Judge, T.A. (2013). Örgütsel Davranış. (İ. Erdem, Çev.). İstanbul: Nobel. Saygılı, M., Çelik, Y. (2011). Hastane Çalışanlarının Çalışma Ortamlarına İlişkin Algıları ile İş Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 14(1), 39-71.
  • Soysal, A., Tan, M. (2013). İş Tatminin Etkileyen Faktörlerle İlgili Hizmet Sektöründe Yapılan Bir Araştırma: Kilis İli Kamu ve Özel Banka Personeli. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 45-63.
  • Stefanile, A. (2020). The Transition From Classroom to Zoom and How It Has Changed Education. Journal of Social Science Research, 16(7), 33-40.
  • Sünter, A.T., Canbaz, S., Dabak, Ş., Öz, H., Pekşen, Y. (2006). Pratisyen Hekimlerde Tükenmişlik, İşe Bağlı Gerginlik ve İş Doyumu Düzeyleri. Genel Tıp Dergisi, 16(1), 9-14.
  • Sürücü, A., Ünal, A. (2018). Öğrenci Motivasyonunu Artıran ve Azaltan Öğretmen Davranışlarının İncelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 253-295.
  • Szabó, É., Kóródi, K., Szél, E., Jagodics, B. (2022). Facing the Inevitable: The Effects of Coronavirus Disease Pandemic and Online Teaching on Teachers’ Self-Efficiancy, Workload and Job Satisfaction. European Journal of Educational Research, 11(1), 151-162.
  • Tarlan, D., Tütüncü, Ö. (2001). Konaklama İşletmelerinde Başarım Değerlemesi ve İşdoyumu Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2), 141-163.
  • Tay, L., Harter, J.K. (2013). Economic and Labor Market Forces Matter for Worker Well-Being. Applied Psychology: Health and Well-Being, 5(2), 193-208.
  • Temel Eğinli, A. (2009). Çalışanlarda İş Doyumu: Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarının İş Doyumuna Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 23(3), 35-52. Tor, S.S., Esengün, K. (2011). Örgütlerde İş Tatminini Etkileyen Demografik Faktörler ve Verimlilik: Karaman Gıda Sektöründe Bir Uygulama. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(20), 53-63.
  • TÜİK (2021). Yaşam Memnuniyeti Araştırması. Erişim adresi: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Yasam-Memnuniyeti-Arastirmasi-2021-45832, Erişim tarihi: 22.05.2022.
  • TÜRK EĞİTİM SEN (2020). https://www.tes.org.tr/genel-baskan-24-kasim-ogretmenler-gunu-anketinin-sonuclarini-acikladi/.
  • Türker, Y., Çelik, K. (2019). Öğretmenlerde İş ve Aile Çatışmasının Yaşam Doyumu Üzerindeki Etkisinde İş Doyumunun Aracı Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 242-258.
  • Ünal, S., Karlıdağ, R., Yoloğlu, S. (2001). Hekimlerde Tükenmişlik ve İş Doyumu Düzeylerinin Yaşam Doyumu Düzeyleri ile İlişkisi. Klinik Psikiyatri, 4, 113-118.
  • Ünsal, S., Görücü, Y.D. (2023). Öğretmen Motivasyonunu Etkileyen Öğrenci, Veli ve Yönetici Davranışları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 8(14), 148-159.
  • Vuong, B., Tung, D., Tushar, H., Quan, T., Giao, H. (2021). Determinates of Factors Influencing Job Satisfaction And Organizational Loyalty. Management Science Letters, 11(1), 203-212.
  • Williams, C. E., Thomas, J. S., Bennett, A. A., Banks, G. C., Toth, A., Dunn, A. M., Gooty, J. (2024). The Role of Discrete Emotions in Job Satisfaction: A Meta‐Analysis. Journal of Organizational Behavior, 45(1), 97-116.
  • Yaşan, A., Eşsizoğlu, A., Yalçın, M., Özkan, M. (2008). Bir Üniversite Hastanesinde Çalışan Araştırma Görevlilerinde İş Memnuniyeti, Anksiyete Düzeyi ve İlişkili Etmenler. Dicle Tıp Dergisi, 35(4), 228-233.
  • Yelboğa, A. (2007). Bireysel Demografik Değişkenlerin İş Doyumu ile İlişkisinin Finans Sektöründe İncelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 1-18.
  • Yeter, N., Demirli, C. (2017). Çalışan Kadınların İş Doyumlarının İncelenmesi. Journal of Educational Reflections, 1(1), 37-50.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin Yayıncılık, 11. baskı.
  • Yıldırım, F. (2007), İş Doyumu ile Örgütsel Adalet İlişkisi, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 62(1), 253-278.
  • Yılmaz, A., Boğa Ceylan, Ç. (2011). İlköğretim Okul Yöneticilerinin Liderlik Davranış Düzeyleri ile Öğretmenlerin İş Doyumu İlişkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 17(2), 277-394.
  • Yurdakul Erol, S., Köse, M. (2017). Ormancı Teknik Personelin İş Memnuniyeti: İstanbul Orman Bölge Müdürlüğü Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 273- 286.
  • Yürür, S., Keser, A. (2010). İşe Bağlı Gerginlik ile İş Tatmini İlişkisinde Duygusal Tükenmenin Aracı Rolü. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 65(4), 165-193.
  • Zincirkıran, M., Yalçınsoy, A., Işık, M. (2016). “Yönetici Desteği ile İş Memnuniyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. In 2nd International Congress on Economics and Business, May 30-June 3, Bosnia and Herzegovina, 976-983.
There are 92 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Labor Economics
Journal Section Research Article
Authors

Sude Dışkaya 0009-0003-8816-4236

Aysun Danışman 0000-0002-4774-9217

Early Pub Date March 14, 2025
Publication Date
Submission Date December 16, 2024
Acceptance Date March 14, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 2 Issue: 85

Cite

APA Dışkaya, S., & Danışman, A. (2025). Çalışma Koşullarındaki Değişim ve Öğretmenlerin İş Memnuniyeti: Covid- 19 Dönemindeki Uzaktan Eğitim Örneğine İlişkin Bir İnceleme. Çalışma Ve Toplum, 2(85). https://doi.org/10.54752/ct.1602453

muratozverister@gmail.com
dergicalismavetoplum@gmail.com
www.calismatoplum.org