Bu çalışmanın amacı halkevlerinin çıkardığı Ülkü, Uludağ, Doğuş ve Karacadağ dergilerinde yer alan eğitimle ilgili yazıları değerlendirmektir. Çalışma doküman analizi yöntemine dayanmaktadır. Doküman analizi yöntemiyle elde edilen bulgular içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre Anadolu’nun birçok ilinde 1932’den itibaren halkevleri açılmıştır. Halkevleri, yayın organları vesilesiyle halkın her alanda gelişimine katkı sağlamıştır. Bu çalışmada Ankara, Bursa, Kars ve Diyarbakır Halkevi dergilerinde eğitim üzerine kaleme alınmış olan yazılar değerlendirilmiştir. Halkevlerinin bulunduğu iller tespit edilirken bulundukları bölgelerin farklı olmasına dikkat edilmiştir. Ülkü dergisi İç Anadolu Bölgesi’nde Uludağ dergisi Marmara Bölgesi’nde, Doğuş dergisi Doğu Anadolu Bölgesi’nde, Karacadağ dergisi Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde yayımlanmasına rağmen dergilerin hepsinde eğitime önemli derecede yer ayrıldığı belirlenmiştir. Ülkü, Uludağ, Doğuş ve Karacadağ dergilerindeki eğitimle ilgili yazıların şu üç ana başlıkta toplanmasına karar verilmiştir: Çocuk eğitimiöğretmenler, köylerde eğitim-ilkokullar ve beden eğitimi. Çalışmanın sonuçları değerlendirildiğinde eğitimle ilgili yazıların Türk eğitim tarihine önemli katkılar sağladığı tespit edilmiştir.
The aim of this study is to evaluate the articles on education in Ülkü, Uludağ, Doğuş and Karacadağ magazines published by community centers. The study is based on the document analysis method. The findings obtained with the document analysis method were evaluated with content analysis. According to the findings of the study, community centers were opened in many provinces of Anatolia since 1932. Community centers contributed to the development of the people in every field through their publications. In this study, the articles on education written in Ankara, Bursa, Kars and Diyarbakır Community Center magazines were evaluated. While determining the provinces where community centers are located, attention was paid to the fact that the regions they are located are different. Although Ülkü magazine is published in the Central Anatolia Region, Uludağ magazine in the Marmara Region, Doğuş magazine in the Eastern Anatolia Region and Karacadağ magazine in the Southeastern Anatolia Region, it was determined that all of the magazines devoted significant space to education. It was decided to collect the articles on education in Ülkü, Uludağ Doğuş and Karacadağ magazines under the following three main headings: Child education-teachers, education in villages-primary schools and physical education. When the results of the study were evaluated, it was determined that the articles on education made significant contributions to the history of Turkish education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Ataturk's Principles History of Revolution |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2025 |
Submission Date | October 24, 2024 |
Acceptance Date | May 13, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 25 Issue: 50 |