Bu
araştırmanın amacı Eğitim Programları ve Öğretim (EPÖ) alanındaki doktora
eğitiminin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısını ortaya çıkarmaktır. Bu
amaç kapsamında, temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın
katılımcıları Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim
Programları ve Öğretim doktora programında aktif olarak öğrenim görmekte olan
11 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri 17-30 dakika arasında süren
yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış, elde edilen veriler ise
içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin EPÖ
doktora programına başlama nedenleri arasında en önemli nedenin mesleki
gelişimlerini sağlama olduğu ortaya çıkmıştır. EPÖ doktora programının
öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıları ise “eğitim programlarına ve
öğretime ilişkin katkıları”, “ölçme-değerlendirme sürecine ilişkin katkıları”,
“öğrenme sürecinin yürütülmesine ilişkin katkıları” ve “bireysel katkıları”
başlıkları altında toplanmıştır. Öğretmenlerin EPÖ doktora programına yönelik
önerileri açısından ise uygulamaya daha fazla odaklanılması,
ölçme-değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi ve araştırma süreçlerinin daha
fazla işe koşulması gibi birçok öneri ortaya çıkmıştır. Bu bulgulara dayalı
olarak, EPÖ doktora programının öğretmenlerin mesleki gelişimine hizmet etmede
oldukça önemli bir rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The
aim of this study is to reveal the contributions of the doctoral education in
Curriculum and Instruction (CI) field to teachers’ professional development. In
the scope of this aim, basic qualitative research design was employed. The
participants of the study included 11 teachers who actively attend Anadolu
University Institute of Educational Sciences Curriculum and Instruction
doctoral program. The data of the study were collected through semi-structured
interviews which lasted 17-30 minutes and analyzed with content analysis
method. As a result of the study, the most important reason why the teachers
chose CI doctoral program was found out to be the need of professional
development. The contributions of the CI doctoral program to the professional
development of teachers were gathered around the themes “contributions
regarding curriculum and instruction”, “contributions regarding testing and
evaluation processes”, “contributions regarding carrying out the learning
process” and “contributions as an individual”. As to the suggestions of
teachers regarding CI doctoral program, various recommendations were identified
such as focusing more on practical studies, improving testing-evaluation skills
and utilizing research processes more. Based on these findings, it is concluded
that CI doctoral program has a very crucial role in serving for teachers’
professional development.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2018 |
Submission Date | March 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 47 Issue: 1 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved