BibTex RIS Cite

THE PROBLEMS THAT PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ ENCOUNTER IN THE FIRST FIVE YEARS IN THEIR PROFESSIONS

Year 2013, Volume: 42 Issue: 1, 127 - 140, 09.03.2014

Abstract

Nowadays, being a primary school teacher that is different from other teaching areas is remarkable in terms of difficulties in the first five years of their professions.  Conditions of professionalism and working areas and various problems constitute an extra burden on them. The study based on the survey model aims to find and describe  the problems that primary school teachers have in the first five years of their professions. Fort the study 189 elementary school teachers working and in their first five years in their profession in Sivas were selected rarndomlySurvey was implemented and results were analyzed with SPSS statistical software. According to the results,  most of primary school teachers experience various problems during their first assignment and early years of their profession. These problems were listed as follows:  lack of interests of the students, perspective of parents to school, administrative competencies,  materialdefiencies in schools, heating and substructure issues, problems related to work practices in multi-grade classes etc.

References

  • Büyüköztürk,Ş. (1998) Anket Geliştirme http://www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2005_cilt3/sayi_2/133-151.
  • Çelikten, M., Şanal, M., Yeni, Y.(2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri.Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 207-237.
  • Doğan, C. ( 2005). Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Politikaları ve Sorunları, bilig, 35,133-149.
  • Eğitim Terimleri Sözlüğü.(1974).
  • Education World (2008) Education World internet sitesi. http://www.educationworld.com/ preservice/making_plans (10.10.2011)
  • Eleser, G. (2008). İlköğretim Birinci Kademede Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Disiplin Problemleri ve Bunlarla Baş Etme Yolları. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. ( 21. Baskı).Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kılıç, D., Abay, S. (2009). Birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde karşılaştığı problemlere ilişkin görüşleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (3), 623-654.
  • Kilmen, S., Çıkrıkçı Demirtaşlı, N. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme İlkelerini Uygulama Düzeylerine İlişkin Görüşleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 27-55.
  • Korkmaz, İ., Şaban, A., Akbaşlı., S. (2004). Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(38), 266-277.
  • MEB. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Öğretmen Yeterlilikleri.Ankara: MEB Yayınları. 2002.
  • Özdemir,O., Özdemir, P., Kadak, M. T. Ve Nasıroğlu, S. (2012) Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry 2012; 4(4):566-589
  • Özpınar,R. ve Sarpkaya, M. (2010) Köyde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 2010, ss. 17-29
  • Pehlivan K.P (2008) “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-kültürel Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, , ss. 151-168.
  • Sadioğlu, Ö., Oksal, A. (2008). Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması, İlköğretim-Online, 7(1), 71-90.
  • Şenel, E.A. (1999). Öğretmenlik sertifikası programına katılan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına öğretim uygulamalarının etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Talim ve Terbiye Dairesi Başkanlığı (1982). Öğretmen Sorunları ve Eğitimleri Araştırması. MEB basımevi. Ankara.

THEPROBLEMSTHATPRIMARYSCHOOLTEACHERS’

Year 2013, Volume: 42 Issue: 1, 127 - 140, 09.03.2014

Abstract

Günümüzde uygulama şekli olarak diğer öğretmenlik alanlarından farklı olan sınıf öğretmenliği, mesleğin ilk yıllarında yaşanılan zorluklar yönüyle de dikkat çekicidir. Gerek meslekleşme koşulları, gerekse çalışma alanları sınıf öğretmenleri üzerinde çok yük oluştururken, değişik problemler bu öğretmenlerin işini daha da zorlaştırmaktadır. Tarama modelinde yapılan bu çalışmayla sınıf öğretmenlerinin mesleğin ilk beş yılında yaşadığı sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın Sivas ili merkezinde çalışan kıdemi 5 yılın altında 189 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlere verilen anketlerin sonuçları SPSS istatistik programında değerlendirilip raporlaştırılmıştır. Araştırma sonucuna göre sınıf öğretmenlerinin büyük bir kısmı ilk atamaları ve görevlerine başladıktan sonra birçok problemle karşılaşmaktadırlar. Bu problemlerin başlıcaları; öğrencilerin derslere karşı ilgisizliği, velilerin okula bakış açısı, okullarda materyal eksiklikleri, ısınma- alt yapı sorunları, birleştirilmiş sınıflarda çalışma pratiklerine ilişkin sorunlar olarak belirlenmiştir

References

  • Büyüköztürk,Ş. (1998) Anket Geliştirme http://www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2005_cilt3/sayi_2/133-151.
  • Çelikten, M., Şanal, M., Yeni, Y.(2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri.Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 207-237.
  • Doğan, C. ( 2005). Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Politikaları ve Sorunları, bilig, 35,133-149.
  • Eğitim Terimleri Sözlüğü.(1974).
  • Education World (2008) Education World internet sitesi. http://www.educationworld.com/ preservice/making_plans (10.10.2011)
  • Eleser, G. (2008). İlköğretim Birinci Kademede Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Disiplin Problemleri ve Bunlarla Baş Etme Yolları. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. ( 21. Baskı).Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kılıç, D., Abay, S. (2009). Birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde karşılaştığı problemlere ilişkin görüşleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (3), 623-654.
  • Kilmen, S., Çıkrıkçı Demirtaşlı, N. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme İlkelerini Uygulama Düzeylerine İlişkin Görüşleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 27-55.
  • Korkmaz, İ., Şaban, A., Akbaşlı., S. (2004). Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(38), 266-277.
  • MEB. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Öğretmen Yeterlilikleri.Ankara: MEB Yayınları. 2002.
  • Özdemir,O., Özdemir, P., Kadak, M. T. Ve Nasıroğlu, S. (2012) Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry 2012; 4(4):566-589
  • Özpınar,R. ve Sarpkaya, M. (2010) Köyde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 2010, ss. 17-29
  • Pehlivan K.P (2008) “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-kültürel Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, , ss. 151-168.
  • Sadioğlu, Ö., Oksal, A. (2008). Sınıf Öğretmenliğinden Mezun Olan Öğretmenlerle Başka Alanlardan Mezun Olan Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması, İlköğretim-Online, 7(1), 71-90.
  • Şenel, E.A. (1999). Öğretmenlik sertifikası programına katılan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına öğretim uygulamalarının etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Talim ve Terbiye Dairesi Başkanlığı (1982). Öğretmen Sorunları ve Eğitimleri Araştırması. MEB basımevi. Ankara.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Article
Authors

Tuncay Dılcı

Gökçe Dervişoğlu Kalkan This is me

Publication Date March 9, 2014
Submission Date March 9, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 42 Issue: 1

Cite

APA Dılcı, T., & Dervişoğlu Kalkan, G. (2014). THE PROBLEMS THAT PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ ENCOUNTER IN THE FIRST FIVE YEARS IN THEIR PROFESSIONS. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 127-140. https://doi.org/10.14812/cuefd.54286

Copyright © 2011

Cukurova University Faculty of Education

All rights reserved