Bu çalışmanın amacı, dalgalar konusunun sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre uygulanmasında öğrencilerin dalgalar konusuna yönelik tutumlarının ve fizik dersinin öğretim sürecine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2017-2018 öğretim yılının bahar döneminde bir Anadolu lisesinin 10. sınıfında öğrenim gören öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada karma yöntem araştırmaları içerisinde yer alan gömülü deneysel desen benimsenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak dalgalar konusuna yönelik tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımlı gruplar t-testi ve betimsel analiz kullanılmış, nitel verilerin analizinde ise içerik analizden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin tutum düzeyleri arasında anlamlı ölçüde fark olduğu ve son testte öğrencilerin tutumlarının arttığı belirlenmiştir. Fizik dersinin öğretim sürecine yönelik ise, öğrencilerin görüşlerinin olumlu yönde değiştiği ve öğrenciler tarafından sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı uygulamalarının desteklendiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin geleneksel anlayıştan uzak sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımlarını destekledikleri göz önüne alındığında, alanda bu tarz öğrenme yaklaşımlarının yaygınlaştırılması önerilebilir.
Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı 5E öğrenme modeli Dalgalar konusu Tutum Öğrenci görüşleri
This study aims to determine students' attitudes towards waves as a subject during its application according to the inquiry-based learning approach and to determine their views on the teaching process of physics classes. The study was conducted with the participation of 10th grade students of an Anatolian high school in the spring semester of the 2017-2018 academic year. In the study, the embedded experimental design was adopted, which is one of the mixed method researches—attitude scale for the waves, and semi-structured interviews were used as data collection tools. In the analysis of the quantitative data, paired-samples t-test, and descriptive analysis used. The content analysis is used for the analysis of qualitative data. At the end of the study, it is determined that there is a significant difference in students’ attitude levels and that their attitude increased in the post-test. About the teaching process of physics classes, it is determined that students' views have changed positively and that the students support inquiry-based learning applications. Given the fact that students support a learning approach based on inquiry rather than a traditional one, it can be suggested to spread such learning approaches in the field.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2020 |
Submission Date | January 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 49 Issue: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved