Bu araştırmanın amacı, genç yetişkinlerin kişilik özellikleri (sorumluluk, yumuşak başlılık, deneyime açıklık, dışadönüklük, duygusal dengesizlik) ve kariyer karar verme durumlarının birlikte kariyer uyumluluğunun tümünü, ilgililik, kontrol, merak ve güven boyutlarını yordayıp yordamadığını belirlemektir. Ayrıca genç yetişkinlerin kariyer kararlarına güven düzeyleri ile kariyer uyumlulukları arasındaki ilişki de incelenmiştir. Çalışmaya 341 (%56.6) kadın ve 261 (%43.3) erkek toplam 603 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği, Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak toplanmıştır. Verileri çözümlemek için Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi ve Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, genç yetişkinlerin kariyer kararı verme durumları ile kişilik özelliklerinin birlikte kariyer uyumluluğu toplam puanını (%31) ve alt ölçeklerini (İlgililik; %19, Kontrol; %29, Merak; %19, Güven; %26) yordadığını göstermiştir. Araştırmanın bulguları, ilgili literatüre dayanılarak tartışılmıştır. Araştırmanın sınırlılıkları belirtilmiştir. Araştırma sonuçlarının teoriye, gelecek araştırmalara ve pratiğe yönelik doğurguları sunulmuştur.
The purpose of this study is to determine whether young adults' personality traits (conscientiousnes, agreeableness, openness to experience, extraversion, neuroticism) and career decision-making status together predict their career adaptability total score and its sub-dimensions; concern, control, curiosity, confidence. A total of 603 university students, 341 (56.6%) female and 261 (43.3%) male, participated in the study. The data of the study were collected by using the Career Adaptability Scale, the Adjective Based Personality Test, and the Personal Information Form. Multiple Linear Regression Analysis and Pearson Correlation analysis were used to analyze the data. The findings of the study showed that young adults' career decision making status and personality traits together predicted career adaptability total score (31%) and its sub-dimensions (Concern; 19%, Control; 29%, Curiosity; 19%, Confidence; 26%). The findings of the study have been discussed based on the relevant literature. The limitations of the study are stated. The implications of the study results for theory, future research and practice are presented.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2021 |
Submission Date | October 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 50 Issue: 1 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved