In this article, histarical background and current situation of Religious Education
in the Netherlands are mentioned.
First of all, debates about religious education are occurrlng in Dutch society
after period of French invasion are mentloned. And giving information about
structure of Dutch society, properties of denominational schools, Church-State
relations in the Netherlands. At last, giving information about religious education
in multi-cultural socleties and alm of religious education and its methods.
Bu makale, Hollanda Eğitim sistemi Içerisinde din eğitiminin tarihi arka planı
ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi verilmiştir.
Çalışmada öncelikle Fransız işgalinden sonraki süreçte Hollanda toplumunda
meydana gelen din eğitimi tartışmalan hakkında bilgi verilmiştir. Bu süreci
daha iyi anlayabilmek Için Hollanda toplumunun yapısı, dini okullann özellikleri
hakkında bilgi verildikten sonra dinin Hollanda toplumu içindeki yeri, Kilise
Devlet ilişkileri hakkında bilgi verilmiştir. Son olarak çok kültürlü toplumda din
eğitimi modelleri ve eğitimin hedefleri hakkında bilgiler verilmiştir.
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 17 Issue: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.