Research Article
BibTex RIS Cite

Religion and Education in the Dutch Post-Pillarized Education System: Histarical Backgrounds and Current Debates

Year 2013, Volume: 17 Issue: 1, 171 - 186, 15.06.2013

Abstract

In this article, histarical background and current situation of Religious Education
in the Netherlands are mentioned.
First of all, debates about religious education are occurrlng in Dutch society
after period of French invasion are mentloned. And giving information about
structure of Dutch society, properties of denominational schools, Church-State
relations in the Netherlands. At last, giving information about religious education
in multi-cultural socleties and alm of religious education and its methods.

References

  • Avest ter, I. (2003) Kinderen en Gad, verteld in verhalen (Zoetermeer, Boekencentrum).
  • Avest ter, I & Bakker, C. (2005) Religion: Voice of the multi-voiced Self?,
  • Scriptura (89), 350-362.
  • Bakker, C. & Avest ter; I. (2005) Schoolethos and its religious diınension,
  • Scriptura (89), 350-362.
  • Braster, S. (1996) De identiteit van het openbaar onderwijs (Groningen, wolters-Noordhoff)

HOLLANDA SÜTUNLAŞMIŞ VE POST-SÜTUNtAŞMIŞ EGİTİM SİSTEMİNDE DİN VE EGİTİM -Tarihi Arka Plan ve Güncel Tartışmalar-

Year 2013, Volume: 17 Issue: 1, 171 - 186, 15.06.2013

Abstract

Bu makale, Hollanda Eğitim sistemi Içerisinde din eğitiminin tarihi arka planı
ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi verilmiştir.
Çalışmada öncelikle Fransız işgalinden sonraki süreçte Hollanda toplumunda
meydana gelen din eğitimi tartışmalan hakkında bilgi verilmiştir. Bu süreci
daha iyi anlayabilmek Için Hollanda toplumunun yapısı, dini okullann özellikleri
hakkında bilgi verildikten sonra dinin Hollanda toplumu içindeki yeri, Kilise
Devlet ilişkileri hakkında bilgi verilmiştir. Son olarak çok kültürlü toplumda din
eğitimi modelleri ve eğitimin hedefleri hakkında bilgiler verilmiştir.

References

  • Avest ter, I. (2003) Kinderen en Gad, verteld in verhalen (Zoetermeer, Boekencentrum).
  • Avest ter, I & Bakker, C. (2005) Religion: Voice of the multi-voiced Self?,
  • Scriptura (89), 350-362.
  • Bakker, C. & Avest ter; I. (2005) Schoolethos and its religious diınension,
  • Scriptura (89), 350-362.
  • Braster, S. (1996) De identiteit van het openbaar onderwijs (Groningen, wolters-Noordhoff)
There are 6 citations in total.

Details

Journal Section Peer-reviewed Research Articles
Authors

Ina Ter Avest This is me

G. Bertram Troost This is me

Publication Date June 15, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 17 Issue: 1

Cite

ISNAD Avest, Ina Ter - Troost, G. Bertram. “Religion and Education in the Dutch Post-Pillarized Education System: Histarical Backgrounds and Current Debates”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/1 (June 2013), 171-186.