En az, konuşmacı, dinleyici ve mesaj üçlüsünden oluşan iletişimin
gerçekleşmesi için, öncelikle iletişim aracının seçilmesi gerekmektedir. Eğer,
iletilmek istenen mesajın muhatap tarafından da anlaşılması isteniyorsa -ki iletişimin
temeli buna dayanır- onun anlayacağı bir iletişim aracı kullanılmalıdır. Bu gerçek,
Kur'an-ı Kerim'de çok güzel bir şekilde ifadesini bulmuştur: YJ J~:_; U,.. UL.~I L,j
~ ~ ~"i! 0l:4ı ı_ Bu sebepledir ki, Allah, insanlarla sözlü iletişime girdiğinde
hep insanların bildiği dille hitap etmiş ; mesajını insanlara onların kullandığı bir dille.
ulaştırmıştır. Kur'an-ı Kerim'e bu açıdan yaklaştığımızda Onun, Arap Edebiyatının
en beliğ metni olduğu gerçeğiyle karşılaşırız. O, Arap diliyle vahyedilniesi sebebiyle,
Arap Dilinin tüm inceliklerini yansıtır. Binaenaleyh, Kur'an-ı Kerim') dil (biçim).
açısından incelemek, bizatihi Arap Dilini incelemek demektir.
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 5 Issue: 2 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.