Eğitimde niteliğİn geliştirilmesi, eğitim kurumları ve eğitimcilerin en önemli çalışmalarını
oluşturur. Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında tüm eğitim faliyetleri önceden hazırlanan bir
program çerçevesinde yürütülür. Okullarda öğrencilere hangi davranışların kazandırılacağı eğitim
programlarında yer alır. Eğitimin kalitesi büyük ölçüde uygulanan programa bağlıdır. Uygulanan
programlar ne kadar iyi hazırlanırsa hazırlansın sürekli geliştirilmeye muhtaçtır. Bu yazıda önce
program, program geliştirme kavramları ve program geliştirme süreci açıklanacaktır. İkinci olarak
da İmam-Hatip Lisesi Arapça dersi programı, program geliştirme açısından ele alınarak önce dersin
amaçları, sonra da nasıl öğretileceği konusu üzerinde durulacaktır
Eğitimde niteliğİn geliştirilmesi, eğitim kurumları ve eğitimcilerin en önemli çalışmalarını
oluşturur. Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında tüm eğitim faliyetleri önceden hazırlanan bir
program çerçevesinde yürütülür. Okullarda öğrencilere hangi davranışların kazandırılacağı eğitim
programlarında yer alır. Eğitimin kalitesi büyük ölçüde uygulanan programa bağlıdır. Uygulanan
programlar ne kadar iyi hazırlanırsa hazırlansın sürekli geliştirilmeye muhtaçtır. Bu yazıda önce
program, program geliştirme kavramları ve program geliştirme süreci açıklanacaktır. İkinci olarak
da İmam-Hatip Lisesi Arapça dersi programı, program geliştirme açısından ele alınarak önce dersin
amaçları, sonra da nasıl öğretileceği konusu üzerinde durulacaktır
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 13, 1996 |
Published in Issue | Year 1996 Issue: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.