Research Article
BibTex RIS Cite

A Therotical Framework on Customer Focused Pricing as an Effective and Contemporary Pricing Approach

Year 2011, Volume: 15 Issue: 2, 57 - 75, 01.12.2011

Abstract

Customer focused pricing strategy primarily relates to making pricing decisions based on the customers’ value perception and willingness to pay the price for the goods and services offered by companies. In this article, theoretic aspects of customer-focused pricing strategy have been examined and definitions, attributes, advantages and implementation phases related to this strategy have been presented.

Fiyatlandırmada Etkili ve Güncel Bir Yaklaşım Olarak Müşteri Odaklı Fiyatlandırma Stratejisi Üzerine Kuramsal Bir İnceleme

Year 2011, Volume: 15 Issue: 2, 57 - 75, 01.12.2011

Abstract

Hareket noktası olarak tüketicileri kabul eden fiyatlandırma stratejilerinden biri olan müşteri odaklı fiyatlandırma stratejisi, müşterilerin kendilerine sunulan ürün ve hizmetlere yönelik değer algılamalarını ve bu ürün ve hizmetler için ödemeye hazır oldukları bedelleri temel alarak fiyatlandırma kararlarına yön veren bir yaklaşımdır. Müşteri odaklı fiyatlandırma stratejisinin kuramsal olarak ele alındığı bu çalışmada, müşteri odaklı fiyatlandırma kavramına değinilmekte, bu fiyatlandırma stratejisinin özellikleri ve yararları sıralanmakta ve uygulama süreci içerisinde müşteri odaklı fiyatlandırma stratejisinin aşamaları sunulmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Önder Met This is me

Kutay Oktay This is me

Publication Date December 1, 2011
Submission Date August 11, 2015
Published in Issue Year 2011 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Met, Ö., & Oktay, K. (2011). Fiyatlandırmada Etkili ve Güncel Bir Yaklaşım Olarak Müşteri Odaklı Fiyatlandırma Stratejisi Üzerine Kuramsal Bir İnceleme. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 57-75.