Sanal toplulukların bankacılıkta ilişkisel pazarlamadaki rolünü anlamaya çalışan bu nitel vaka çalışması sanal toplulukların bankacılıkta önemi ile ilgili değerli bulgular ortaya koymaktadır. Vaka çalışmasının bulgularına göre sanal topluluklar müşterilerle etkileşim, diyalog, yakın ve doğrudan ilişkileri sağlayan önemli platformlardır ve ilişkisel pazarlama stratejilerine dahil edilmelidir. Araştırma aynı zamanda bir dijital bankanın sosyal medya hesaplarını sanal topluluğa dönüştürmesine giden yolu da ortaya koymaktadır. Sanal topluluk özellikle şubesiz dijital bir bankanın müşterileri ile ilişkilerinde etkin bir iletişim kanalı ve İnovasyon merkezine dönüşmüştür. Vaka çalışması sanal topluluk yönetimi ile ilgili olarak açık ve şeffaf iletişim tarzı, proaktiflik, daha demokratik yönetim tarzı önemli ipuçları da vermektedir.
sanal topluluklar sosyal medya finansal hizmetler pazarlaması nitel vaka çalışması bankacılık
Purpose: The study seeks to understand the role of online communities in relationship marketing in banking.
Design/methodology/approach: A qualitative approach with case study methodology has been selected for this investigation.
Findings: The online community provides a valuable tool for relationship marketing providing engagement, closeness, dialogue, proximity, and direct contact with customers. The research reveals important findings about the evolution of social media account to an online community and advantages of a community for an online bank: an innovation center and a communication channel. Useful insights about community management have been identified such as open and transparent communication style, proactivity, more democratic management style.
Originality: The research reveals the importance of social media and an online community in financial context.
Relationship marketing Online communities Social media Bank marketing Financial services Qualitative research Digital bank Engagement
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2023 |
Submission Date | October 18, 2022 |
Acceptance Date | October 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 27 Issue: 1 |