Book Review
BibTex RIS Cite

Bruning, Schraw, Norby

Year 2016, Volume: 16 Issue: 2, 391 - 394, 27.12.2016

Abstract

References

  • Roger H. Bruning, Gregory J. Schraw, Monica M. Norby, Bilişsel Psikoloji ve Öğretim (Cognitive Psychology and Instruction), çev. ed. Dr. Zehra Nur Ersözlü, Dr. Rıza Ülker, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2014.

Bilişsel Psikoloji ve Öğretim

Year 2016, Volume: 16 Issue: 2, 391 - 394, 27.12.2016

Abstract

Kitap, dört kısım ve onbeş bölümden oluşmaktadır. Her bir kısım, ge-nel başlığa uygun bir biçimde dizayn edilmiş olup, konuların kapsamını yeterli seviyede izah edecek şekilde oluşturulmuştur. “Önsöz, 1. Kısım: Bilgi İşleme Teorisi, 2. Kısım: İnançlar ve Biliş, 3. Kısım: Bilişsel Gelişimi Arttırma, 4. Kı-sım: Sınıfta Biliş” genel başlıklarından oluşmaktadır.
Birinci kısım, bilişsel psikolojinin temel kavramları ve bakış açıları hakkında net bir bilgi sunmayı ve eğitim için neler yapılması gerektiğini özetlemektedir. İkinci kısım, bilişsel psikolojinin nasıl geliştiğini göstererek; öğrenme stratejileri, öz yönlendirme, öğrenme, motivasyon ve öğrenmede inançların rolü gibi yeni alanlara doğru nasıl genişlediğini ele almaktadır. Üçüncü kısım, çoğu eğitimcinin en öncelikli amaçlarından olan problemler üzerine eleştirel düşünme becerisini kazandırarak, akıllıca düşünme ve etkin çözümler üretme gibi süreçleri ele almaktadır. Dördüncü kısım; dil kullanımı, okuma yazma, gibi önemli bilişsel becerilerle bilişsel psikolojinin matematik ve fen öğretimini nasıl dönüştürdüğü üzerinde durmaktadır...

References

  • Roger H. Bruning, Gregory J. Schraw, Monica M. Norby, Bilişsel Psikoloji ve Öğretim (Cognitive Psychology and Instruction), çev. ed. Dr. Zehra Nur Ersözlü, Dr. Rıza Ülker, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2014.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section PDF
Authors

Tuğba Bakırtaş

Publication Date December 27, 2016
Submission Date January 4, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Bakırtaş, T. (2016). Bilişsel Psikoloji ve Öğretim. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 16(2), 391-394.
AMA Bakırtaş T. Bilişsel Psikoloji ve Öğretim. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). December 2016;16(2):391-394.
Chicago Bakırtaş, Tuğba. “Bilişsel Psikoloji Ve Öğretim”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 16, no. 2 (December 2016): 391-94.
EndNote Bakırtaş T (December 1, 2016) Bilişsel Psikoloji ve Öğretim. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 16 2 391–394.
IEEE T. Bakırtaş, “Bilişsel Psikoloji ve Öğretim”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), vol. 16, no. 2, pp. 391–394, 2016.
ISNAD Bakırtaş, Tuğba. “Bilişsel Psikoloji Ve Öğretim”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 16/2 (December 2016), 391-394.
JAMA Bakırtaş T. Bilişsel Psikoloji ve Öğretim. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2016;16:391–394.
MLA Bakırtaş, Tuğba. “Bilişsel Psikoloji Ve Öğretim”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), vol. 16, no. 2, 2016, pp. 391-4.
Vancouver Bakırtaş T. Bilişsel Psikoloji ve Öğretim. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2016;16(2):391-4.