Sert dolgu kaplamalar, pek çok mühendislik uygulamasında iş parçalarının aşınma ve korozyon direncini artırmak amacıyla kullanılan yöntemlerden biridir. Bu çalışmanın amacı, karbür yapıcı elementlerden molibden ve vanadyumun Fe-Cr-C esaslı sert dolgu alaşımlarına ilave edilerek mikroyapı ve aşınma özelliklerinde meydana gelecek değişimleri incelemektir. Her kaplama hem vanadyum hem de molibden içermektedir. Fe-Cr-C alaşımlarına %3, %4 oranlarında ferromolibden, %10, %12 oranlarında ferrovanadyum ilave edilmiştir. Kaplama içeriğinin primer M7C3 (M: Fe, Cr) ve M2C (M: Mo, Fe, Cr) karbürlerinden ve matrise yayılmış ince taneli sekonder karbürlerden oluştuğu gözlenmiştir. Artan ferromolibden ve ferrovanadyum ilavesinin karbür tane boyutunu küçülttüğü tespit edilmiştir. Bununla birlikte hacimsel karbür oranı ve sertlik artış eğilimi sergilemiştir. En yüksek sertlik ve buna bağlı olarak en düşük hacimsel aşınma kaybı %4 ferromolibden +%10 ferrovanadyum ilave edilen kaplamada tespit edilmiştir.
Hardfacing coatings are one of the methods used in many engineering applications to increase the wear and corrosion resistance of workpieces. This study aims to examine the changes in microstructure and wear properties by adding carbide forming elements of molybdenum and vanadium together to Fe-Cr-C based hardfacing alloys. Each coating contains both vanadium and molybdenum. 3%, 4% ferromolybdenum, and 10%, 12% ferrovanadium were added to the Fe-Cr-C alloys. It was observed that the microstructure of coatings consists of primary M7C3 (M: Fe, Cr) and M2C (M: Mo, Fe, Cr) carbides and fine-grained secondary carbides dispersed in the matrix. It was observed that increasing
ferromolybdenum and ferrovanadium addition reduces the carbide grain size. However, the volumetric carbide ratio and hardness showed an increasing trend with increasing ferrovanadium and ferromolybdenum. The highest hardness and consequently the lowest volumetric wear loss was determined in the coating including 4% ferromolybdenum + 10% ferrovanadium.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |