Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Cationic Bitumen Emulsion Stabilized Subgrade on Tickness of Layers of the Flexible Pavement

Yıl 2017, Cilt: 32 Sayı: 2, 231 - 238, 15.06.2017
https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.358427

Öz

In our country in which cargo and passenger transportation are mainly done on land routes, having more
frequent higher load capacity trucks because of the improving automobile industry, necessitates more
durable road constructions. The increase of the bearing capacity of soil enable cheaper and more durable
superstructure, which is the most expensive part of flexible pavements. In this study, the effects on CBR
value of two different soils which are stabilized with C60B2 cationic asphalt emulsion are investigated.
Changing CBR values’ effects on the thickness of flexible superstructure layers are revealed by the
superstructure calculation which is designed by the AASHTO 93 method. Finally, it has been observed
that on soils which are stabilized with C6B02, increase of CBR significantly decreases superstructure’s
layer thicknesses and improves flexible superstructure’s bearing ratio.

Kaynakça

  • 1. Uzuner, B.A., 1995. Temel Mühendisliğine Giriş, Derya Kitabevi, Trabzon, 139.
  • 2. Kök, B.V., Yılmaz, M., Geçkil, A., 2012. Çimento Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Maliyetine Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 165-172.
  • 3. Şenol, A., Edil, T.B., Bin-Shafique, M.S., Acosta, H.A., Benson, C.H., 2006. Soft Subgrades’ Stabilization by Using Various Fly Ashes. Resources, Conservation and Recycling. 46, 365–376.
  • 4. Eren, S., Filiz, M., 2009. Comparing the Conventional Soil Stabilization Methods To The Consolid System Used as an Alternative Admixture Matter in Isparta Darıdere Material. Construction and Building Materials. 23, 2473–2480.
  • 5. Kolias, S., Kasselouri-Rigopoulou, V., Karahalios, A., 2005. Stabilisation of Clayey Soils With High Calcium Fly Ash and Cement. Cement & Concrete Composites. 27, 301–313.
  • 6. Orhan, F., 2012. Karayolları Genel Müdürlüğü Bitümlü Karışımlar Laboratuvarı Çalışmaları, Ankara, 12-13.
  • 7. Umar, F., Ağar, E., 1985. Yol Üstyapısı, İTÜ Yayınları.
  • 8. Cilason, N., 1964. Toprak Stabilizasyonu, K.G.M., Yayın No: 122, Ankara.
  • 9. TS 1900, 1987. İnşaat Mühendisliğinde Zemin Laboratuvar Deneyleri, Ankara.
  • 10. TS 1082, 1974. İnşaat Mühendisliğinde Zemin Laboratuvar Deneyleri, Ankara.
  • 11. TS EN 13808, 2013. İnşaat Mühendisliğinde Zemin Laboratuvar Deneyleri, Ankara.
  • 12. Tunç, A., 2004. Kaplama Mühendisliği ve Uygulamaları, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 279.
  • 13. KGM, 2016. 2015 Trafik ve Ulaşım Bilgileri, Trafik Güvenliği Dairesi Başkanlığı, Ankara.

Katyonik Asfalt Emülsiyon Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Tabaka Kalınlığına Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 32 Sayı: 2, 231 - 238, 15.06.2017
https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.358427

Öz

Yük ve yolcu taşımacılığının büyük oranda karayoluyla yapıldığı ülkemizde gelişen otomotiv sektörünün
de etkisiyle daha yüksek yük kapasiteli kamyonların yollarda olması daha dayanıklı yolların imalatı
ihtiyacını doğurmaktadır. Zemin taşıma gücünün artması esnek kaplamalarda maliyeti en yüksek kısım
olan üst yapının daha dayanıklı ve daha az maliyetli olmasına sebep olacaktır. Bu çalışmada iki farklı
zeminde yapılan C60B2 katyonik asfalt emülsiyonu ile stabilizasyonun zeminlerin Kaliforniya Taşıma
Gücü (CBR) değerlerine etkileri incelenmiştir. CBR’da meydana gelen değişimin esnek üstyapı tabaka
kalınlıklarına olan etkileri ise AASHTO 93 yöntemiyle tasarlanan üstyapı hesabıyla ortaya konmuştur.
Sonuçta C60B2 ile stabilize edilmiş zeminlerde CBR artışıyla üstyapı tabakalarının kalınlığının belirgin
ölçüde azaldığı ya da esnek üstyapının taşıma kabiliyetinin arttığı görülmüştür. 

Kaynakça

  • 1. Uzuner, B.A., 1995. Temel Mühendisliğine Giriş, Derya Kitabevi, Trabzon, 139.
  • 2. Kök, B.V., Yılmaz, M., Geçkil, A., 2012. Çimento Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Maliyetine Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 165-172.
  • 3. Şenol, A., Edil, T.B., Bin-Shafique, M.S., Acosta, H.A., Benson, C.H., 2006. Soft Subgrades’ Stabilization by Using Various Fly Ashes. Resources, Conservation and Recycling. 46, 365–376.
  • 4. Eren, S., Filiz, M., 2009. Comparing the Conventional Soil Stabilization Methods To The Consolid System Used as an Alternative Admixture Matter in Isparta Darıdere Material. Construction and Building Materials. 23, 2473–2480.
  • 5. Kolias, S., Kasselouri-Rigopoulou, V., Karahalios, A., 2005. Stabilisation of Clayey Soils With High Calcium Fly Ash and Cement. Cement & Concrete Composites. 27, 301–313.
  • 6. Orhan, F., 2012. Karayolları Genel Müdürlüğü Bitümlü Karışımlar Laboratuvarı Çalışmaları, Ankara, 12-13.
  • 7. Umar, F., Ağar, E., 1985. Yol Üstyapısı, İTÜ Yayınları.
  • 8. Cilason, N., 1964. Toprak Stabilizasyonu, K.G.M., Yayın No: 122, Ankara.
  • 9. TS 1900, 1987. İnşaat Mühendisliğinde Zemin Laboratuvar Deneyleri, Ankara.
  • 10. TS 1082, 1974. İnşaat Mühendisliğinde Zemin Laboratuvar Deneyleri, Ankara.
  • 11. TS EN 13808, 2013. İnşaat Mühendisliğinde Zemin Laboratuvar Deneyleri, Ankara.
  • 12. Tunç, A., 2004. Kaplama Mühendisliği ve Uygulamaları, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 279.
  • 13. KGM, 2016. 2015 Trafik ve Ulaşım Bilgileri, Trafik Güvenliği Dairesi Başkanlığı, Ankara.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Çalışıcı

Ertan Koç Bu kişi benim

Ömer Faruk Cansız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 32 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çalışıcı, M., Koç, E., & Cansız, Ö. F. (2017). Katyonik Asfalt Emülsiyon Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Tabaka Kalınlığına Etkisi. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 32(2), 231-238. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.358427
AMA Çalışıcı M, Koç E, Cansız ÖF. Katyonik Asfalt Emülsiyon Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Tabaka Kalınlığına Etkisi. cukurovaummfd. Haziran 2017;32(2):231-238. doi:10.21605/cukurovaummfd.358427
Chicago Çalışıcı, Mustafa, Ertan Koç, ve Ömer Faruk Cansız. “Katyonik Asfalt Emülsiyon Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Tabaka Kalınlığına Etkisi”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 32, sy. 2 (Haziran 2017): 231-38. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.358427.
EndNote Çalışıcı M, Koç E, Cansız ÖF (01 Haziran 2017) Katyonik Asfalt Emülsiyon Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Tabaka Kalınlığına Etkisi. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 32 2 231–238.
IEEE M. Çalışıcı, E. Koç, ve Ö. F. Cansız, “Katyonik Asfalt Emülsiyon Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Tabaka Kalınlığına Etkisi”, cukurovaummfd, c. 32, sy. 2, ss. 231–238, 2017, doi: 10.21605/cukurovaummfd.358427.
ISNAD Çalışıcı, Mustafa vd. “Katyonik Asfalt Emülsiyon Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Tabaka Kalınlığına Etkisi”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 32/2 (Haziran 2017), 231-238. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.358427.
JAMA Çalışıcı M, Koç E, Cansız ÖF. Katyonik Asfalt Emülsiyon Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Tabaka Kalınlığına Etkisi. cukurovaummfd. 2017;32:231–238.
MLA Çalışıcı, Mustafa vd. “Katyonik Asfalt Emülsiyon Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Tabaka Kalınlığına Etkisi”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 2, 2017, ss. 231-8, doi:10.21605/cukurovaummfd.358427.
Vancouver Çalışıcı M, Koç E, Cansız ÖF. Katyonik Asfalt Emülsiyon Stabilizasyonlu Zeminin Esnek Üstyapı Tabaka Kalınlığına Etkisi. cukurovaummfd. 2017;32(2):231-8.