Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarına beyaz yulafta (Avena sativa L.) bitkisel büyüme
hormonlarından oksinin (indol-3-asetik asit=IAA) ışıkla ilişkisinin, TGA
yöntemiyle öğretimi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden, durum
çalışması deseninin uygulandığı çalışmaya; 2014-2015 eğitim-öğretim yılının
bahar döneminde Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Fen Bilgisi
Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören ve “Genel Biyoloji Laboratuvarı”
dersini alan 32 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak “Mika ve Bir Yönlü Işık” başlıklı TGA yöntemine göre düzenlenmiş bir
çalışma yaprağı kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans (f) ve yüzde (%)
dağılımlarından yararlanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının tamamının
tahminde bulunarak sürece etkin biçimde katıldığı, %96,9’unun gözlem yaparak
gözlemlerine gerekçe yazdıkları ve %84,4’ünün de açıklama aşamasına katıldığı
tespit edilmiştir. Bu sonuçlardan hareketle, öğretmen adaylarının bu tür bir
öğretim yaklaşımının öne çıkarılması halinde, tüm aşamalara etkin biçimde
katılma eğiliminde oldukları ortaya koyulmuştur.
The purpose of this
study is to teach pre-service science teachers the relationship between auxin
(indole-3-acetic acid=IAA), which is a plant growth hormone, and light in Avena sativa L. through
Predict-Observe-Explain (POE) method. Case study design, which is a qualitative
research method, was employed. The study participants were 32 pre-service
teachers studying at the Department of Science Teaching of Faculty of Education
at Uludağ University in the spring semester of the 2014-2015 academic year and
taking the “General Biology Laboratory” course. A worksheet titled “Mica and
One-Way Light” arranged based on the POE method was used for data collection.
Data were analyzed through frequency (f) and percentage (%) distribution. It
was found out that all the pre-service teachers actively participated in the
process by making predictions; 96.9% engaged in observation and wrote down
justifications for their observations; and 84.4% participated in the explain
stage. The results of this study show that pre-service teachers tend to
actively participate in all stages if this kind of a teaching approach is
adopted.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Special |
Authors | |
Publication Date | April 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 38 Issue: 2 |