Bu araştırma, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında çalışmakta olan keman eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda, 4-7 yaş başlangıç keman eğitimine yönelik metot seçimlerine etki eden faktörlerin neler olduğunu ve bu alandaki metotları ne ölçüde kullandıklarını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmada yapılan anket, Ankara ilinde bireysel çalgı (keman) eğitimi veren keman eğitimcilerine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, keman eğitimcilerinin büyük bir çoğunluğu biçim ve içerik açısından açıklayıcı, yöntem açısından La ve Re telleriyle başlayan metotları tercih ederken, pizzicato tekniği ile başlayan metotları tercih etmemektedir. Büyük bir kısmının da başta piyano olmak üzere eşlik yapmaya önem verdikleri ve parmakların tuşe üzerinde bütün tellerde aynı konumda seslendirildiği metotları kullandıkları saptanmıştır. Keman eğitimcileri, metot seçiminde öğrencilerin algılama düzeylerinin dikkate alınması gerektiğini belirtmişlerdir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2016 |
Submission Date | November 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 25 Issue: 3 |