Review
BibTex RIS Cite

4-7 YAŞ BAŞLANGIÇ KEMAN EĞİTİMİNDE KULLANILAN METOTLARA YÖNELİK KEMAN EĞİTİMCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Year 2016, Volume: 25 Issue: 3, 323 - 332, 30.10.2016

Abstract

Bu araştırma, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında çalışmakta olan keman eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda, 4-7 yaş başlangıç keman eğitimine yönelik metot seçimlerine etki eden faktörlerin neler olduğunu ve bu alandaki metotları ne ölçüde kullandıklarını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmada yapılan anket, Ankara ilinde bireysel çalgı (keman) eğitimi veren keman eğitimcilerine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, keman eğitimcilerinin büyük bir çoğunluğu biçim ve içerik açısından açıklayıcı, yöntem açısından La ve Re telleriyle başlayan metotları tercih ederken, pizzicato tekniği ile başlayan metotları tercih etmemektedir. Büyük bir kısmının da başta piyano olmak üzere eşlik yapmaya önem verdikleri ve parmakların tuşe üzerinde bütün tellerde aynı konumda seslendirildiği metotları kullandıkları saptanmıştır. Keman eğitimcileri, metot seçiminde öğrencilerin algılama düzeylerinin dikkate alınması gerektiğini belirtmişlerdir.

References

  • Altuntaş, S., E., (2007). 7-11 Yaş Grubu Çocuklarında Keman Eğitimi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Bilen,S., Ergen, D (2010). İlköğretim Düzeyinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 01(01), 23-32. Calissendorff, M., (2007). Understanding the Learning Style of Pre-school Children Learning the Violin, Music Education Research, Vol. 8, No. 1, March 2006, pp. 83-96. Koopman, C., (2002). Broadly based piano education for children aged 5-7: the PIPO project at the Royal Conservatory of The Hague, Cambridge University Press. Özal, K., (2007). Çocuklarda Müzikal Gelişim: Ses Aralığı, Melodi ve Ritim (çev. K. Özal). (Orijinal makalenin yayım tarihi, 1997; Pratt, D). www.muzikegitimcileri.net ‘ adresinden 19.12.2010 tarihinde alınmıştır. Say, A (2005). Müzik Sözlüğü, s. 357-358, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara. Sever, G (2006). Erken Keman Eğitimi Veren Öğretmenlerin (5-7 Yaş) Başlangıç Düzeyinde Sık Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Year 2016, Volume: 25 Issue: 3, 323 - 332, 30.10.2016

Abstract

References

  • Altuntaş, S., E., (2007). 7-11 Yaş Grubu Çocuklarında Keman Eğitimi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Bilen,S., Ergen, D (2010). İlköğretim Düzeyinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 01(01), 23-32. Calissendorff, M., (2007). Understanding the Learning Style of Pre-school Children Learning the Violin, Music Education Research, Vol. 8, No. 1, March 2006, pp. 83-96. Koopman, C., (2002). Broadly based piano education for children aged 5-7: the PIPO project at the Royal Conservatory of The Hague, Cambridge University Press. Özal, K., (2007). Çocuklarda Müzikal Gelişim: Ses Aralığı, Melodi ve Ritim (çev. K. Özal). (Orijinal makalenin yayım tarihi, 1997; Pratt, D). www.muzikegitimcileri.net ‘ adresinden 19.12.2010 tarihinde alınmıştır. Say, A (2005). Müzik Sözlüğü, s. 357-358, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara. Sever, G (2006). Erken Keman Eğitimi Veren Öğretmenlerin (5-7 Yaş) Başlangıç Düzeyinde Sık Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Ferda Gürgan Öztürk

Pelin Özkan This is me

Publication Date October 30, 2016
Submission Date November 15, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 25 Issue: 3

Cite

APA Öztürk, F. G., & Özkan, P. (2016). 4-7 YAŞ BAŞLANGIÇ KEMAN EĞİTİMİNDE KULLANILAN METOTLARA YÖNELİK KEMAN EĞİTİMCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 323-332.