Türkiye’de hem turizm hem de beden eğitimiyle ilgili fakülte ve yüksekokullar altında açılmaya başlanan rekreasyon bölümlerinin nasıl yapılanması gerektiği konusunda tartışmaların yaşandığı bir süreçten geçilmektedir. Açılan rekreasyon bölümlerinin misyon ve vizyonları, müfredat tasarımları, ders içerikleri ve dolayısıyla bu bölümlerden mezun olacak öğrencilerin mesleki yeterliliklerinin ne olacağı konusunda bir netlik kazanılabilmiş değildir. Bu çalışma, farklı fakülte ve yüksekokullar altındaki rekreasyon bölümlerinin amaçları ve müfredatlarının hem ‘entegre’ hem de ‘birbiriyle örtüşmeden’ nasıl tasarlanacağını netleştirebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bunun için de rekreasyonun ilişkili olduğu alanlar altındaki konumlanışının (multidisipliner yapısının) daha net anlaşılması gerekmektedir. Çalışma, bilim dalına ilişkin bir analiz amacı taşıması bakımından bilimetrik bir çalışmadır. Proquest veri tabanında 1917-2014 yılları arasında yayınlanan rekreasyon konulu 619 tam metin İngilizce tez araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. İnsanın duygusal düşünsel doğası ile ilgili alanlar, insanın fiziksel doğası ile ilgili alanlar, doğal çevre ile ilgili alanlar ve yapılandırılmış çevre ile ilgili alanlar olmak üzere dört farklı kategoriye göre gruplanan tez başlıklarına kelime bulutu analizi (word clouds) uygulanmıştır. Kelime bulutlarının sentezi yoluyla ulaşılan bulgular ışığında, farklı birimler altında açılacak rekreasyon bölümlerinin müfredat kapsamına yönelik öneriler sunulmuştur. Bu çalışmada elde edilen bulgular ayrıca; rekreasyonun multidisipliner yapısına göre farklı araştırma rota ve sahalarına işaret etmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 31, 2015 |
Submission Date | November 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 24 Issue: 2 |