BibTex RIS Cite

Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniğinin Temel Eğitim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı ve Matematiğe İlişkin Tutumları Üzerindeki Etkisi

Year 2000, Volume: 6 Issue: 6, - , 01.06.2000

Abstract

The main purpose of this experimental research is to compare the effects of team assisted individualization technique on the mathematics achievement and attitudes toward mathematics at the 5th grade elementary education The subjects of the study consisted of 61 5th grade students from an elementary school in Seyhan District of Adana The units of sets naturel numbers fraction additions subtructions multipilications divisions measurements calculating the average of numbers percentages and interest had been chosen and taught to the experimental group by using team assisted individualization technique and to the control group by using whole class teaching technique The study lasted for 8 weeks The measurement instruments used in the study were mathematics achievement test and attitude scale toward mathematics Both instruments had been used as pretest and posttest to the experimental and control groups In conclusion it had been found that there were significiant differences between achievements of the two groups From this result it can be said that the team assisted individualization technique is more effected than the whole class teaching on mathematic achievement At the same time it has been found that there is no significant differences on their attitudes toward mathematics Key Words: Team Assisted Individualization Cooperative Learning Mathematics Teaching Elementary Education Academic Achievement Attitude Toward Mathematics

Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniğinin Temel Eğitim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı ve Matematiğe İlişkin Tutumları Üzerindeki Etkisi

Year 2000, Volume: 6 Issue: 6, - , 01.06.2000

Abstract

Bu deneysel araştırmanın temel amacı temel eğitim beşinci sınıf matematik dersinin “kümeler doğal sayılar kesirler ondalık kesirler toplama çıkarma çarpma bölme ölçüler aritmetik ortalama yüzde ve faiz hesapları” konularının kazandırılmasında küme destekli bireyselleştirme tekniğinin uygulandığı deney grubu ile tüm sınıf öğretimi yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında akademik başarı ve tutum ölçeği puanları açısından anlamlı farkların olup olmadığını sınamaktır Araştırma 1997 1998 eğitim yılının ikinci yarıyılında Adana ili Seyhan ilçesine bağlı bir Devlet İlköğretim okulunda okuyan toplam 61 beşinci sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir Araştırmada bir deney bir de kontrol grubu kullanılmıştır Ölçme araçları olarak kullanılan “Matematik Başarı Testi” ve “Matematik Tutum Ölçeği” her iki gruba da öntest sontest ve kalıcılık testi olarak verilmiştir Uygulama toplam sekiz hafta sürmüştür Araştırmanın bulguları; akademik başarı açısından küme destekli bireyselleştirme tekniğinin tüm sınıf öğretimi yöntemine göre daha etkili olduğunu ancak matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme açısından işe koşulan yöntemler arasında anlamlı düzeyde farklılaşma olmadığını ortaya koymuştur Anahtar Sözcükler: Kubaşık Öğrenme Küme Destekli Bireyselleştirme Matematik Öğretimi Temel eğitim Akademik Başarı Matematiğe İlişkin Tutum

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Uzman Ayten İflazoğlu This is me

Publication Date June 1, 2000
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2000 Volume: 6 Issue: 6

Cite

APA İflazoğlu, U. A. (2000). Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniğinin Temel Eğitim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı ve Matematiğe İlişkin Tutumları Üzerindeki Etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6).