BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı

Year 2004, Volume: 13 Issue: 2, - , 01.09.2004

Abstract

In this paper information regarding High Scope approach its goals its basic principles and how to implement High Scope approach in early childhood education was presented Moreover in this paper roles of the teacher and children in High Scope as well as how the learning environment should be designed are explained In conclusion it is thought that without giving up the preschool program of the Ministry of National Education and integrating it with the basic principles of High Scope approach such as giving children choices planning and doing designing the classroom environment with children the early childhood education will be more successful and of superior quality Key Words: Early childhood education High Scope approach active learning

Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı

Year 2004, Volume: 13 Issue: 2, - , 01.09.2004

Abstract

Bu makalede erken çocukluk eğitiminde uygulanan farklı yaklaşımlardan biri olan High Scope yaklaşımının amaçları temel ilkeleri ve uygulanması hakkında bilgi verilmiştir Makalede ayrıca High Scope yaklaşımında öğretmenin ve çocuğun rolü High Scope öğrenme ortamı da tanıtılmıştır Sonuç olarak okullarda MEB anaokulu programından vazgeçilmeden High Scope yaklaşımında çocuklara sunulan tercih yapma tercihleri doğrultusunda plan yapma ve çalışma sınıf düzenini çocuklarla birlikte oluşturma vb gibi temel özelliklerin de bu programla iç içe kullanılması halinde erken çocukluk eğitiminin daha başarılı ve nitelikli olacağı düşünülmektedir Anahtar Kelimeler: Erken çocukluk eğitimi High Scope yaklaşımı etkin öğrenme

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Arş. Gör. Raziye Günay Bilaloğlu This is me

Publication Date September 1, 2004
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2004 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Bilaloğlu, A. G. R. G. (2004). Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2).