BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı

Yıl 2004, Cilt: 13 Sayı: 2, - , 01.09.2004

Öz

In this paper information regarding High Scope approach its goals its basic principles and how to implement High Scope approach in early childhood education was presented Moreover in this paper roles of the teacher and children in High Scope as well as how the learning environment should be designed are explained In conclusion it is thought that without giving up the preschool program of the Ministry of National Education and integrating it with the basic principles of High Scope approach such as giving children choices planning and doing designing the classroom environment with children the early childhood education will be more successful and of superior quality Key Words: Early childhood education High Scope approach active learning

Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı

Yıl 2004, Cilt: 13 Sayı: 2, - , 01.09.2004

Öz

Bu makalede erken çocukluk eğitiminde uygulanan farklı yaklaşımlardan biri olan High Scope yaklaşımının amaçları temel ilkeleri ve uygulanması hakkında bilgi verilmiştir Makalede ayrıca High Scope yaklaşımında öğretmenin ve çocuğun rolü High Scope öğrenme ortamı da tanıtılmıştır Sonuç olarak okullarda MEB anaokulu programından vazgeçilmeden High Scope yaklaşımında çocuklara sunulan tercih yapma tercihleri doğrultusunda plan yapma ve çalışma sınıf düzenini çocuklarla birlikte oluşturma vb gibi temel özelliklerin de bu programla iç içe kullanılması halinde erken çocukluk eğitiminin daha başarılı ve nitelikli olacağı düşünülmektedir Anahtar Kelimeler: Erken çocukluk eğitimi High Scope yaklaşımı etkin öğrenme

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Raziye Günay Bilaloğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2004
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bilaloğlu, A. G. R. G. (2004). Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2).