-
Bu araştırma ile, bireyin kişilik gelişiminde önemli çevresel faktörlerden biri
durumundaki aile içi ilişkilerin, ortaöğretim öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük
düzeyleri ile ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2006-
2007 öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakasında resmi ve özel lise 10 ve 11.
sınıflarında okumakta olan 357‟ si kız, 381‟ i ise erkek olmak üzere toplam 738 öğrenci
oluşturmaktadır.Tarama modelindeki araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin
sosyo-demografik özellikleri hakkında bilgi toplamak için araştırmacı tarafından
geliştirilmiş “Kişisel Bilgi Formu” nun yanında “Rosenbaum‟ un Öğrenilmiş Güçlülük
Ölçeği” ve “Aile Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
öğrencilerin öğrenilmiş güçlülükleri ile aile içi ilişkileri arasında anlamlı ilişkinin
olduğu görülmüştür. Bunun yanısıra devlet okulunda okuyan öğrencilerin öğrenilmiş
güçlülük düzeylerinin, özel okullarda okuyan öğrencilerininkinden; kız öğrencilerin
öğrenilmiş güçlülük düzeylerinin ise erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu
görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2009 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 18 Issue: 2 |