-
Bu çalışma, matematik dersindeki yapılandırmacı öğrenme ortamlarını öğrenci
görüşleri dahilinde irdelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma 2007–2008 öğretim
yılında Adana ili merkez ilçelerinde ilköğretim beşinci sınıfa devam eden toplam 832
öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Tenenbaum, Naidu, Jegede ve
Austin (2001) tarafından geliştirilen ve Türkçe formunun dil eşdeğerliği, geçerliği ve
güvenirliği Fer ve Cırık (2006) tarafından yapılan “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı
Ölçeği” (YÖOÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t testi, Anova,
LSD, Kruskal Wallis ve Mann Whitney-U Testi uygulanmıştır. Araştırmada, matematik
dersindeki yapılandırmacı öğrenme ortamının öğrenci algılarına göre yüksek düzeyde
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, okulun ve sınıfın fiziki koşullarının da öğrenme ortamını
etkilediği saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2009 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 18 Issue: 2 |