-
Bu çalışma, matematik dersindeki yapılandırmacı öğrenme ortamlarını öğrenci
görüşleri dahilinde irdelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma 2007–2008 öğretim
yılında Adana ili merkez ilçelerinde ilköğretim beşinci sınıfa devam eden toplam 832
öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Tenenbaum, Naidu, Jegede ve
Austin (2001) tarafından geliştirilen ve Türkçe formunun dil eşdeğerliği, geçerliği ve
güvenirliği Fer ve Cırık (2006) tarafından yapılan “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı
Ölçeği” (YÖOÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t testi, Anova,
LSD, Kruskal Wallis ve Mann Whitney-U Testi uygulanmıştır. Araştırmada, matematik
dersindeki yapılandırmacı öğrenme ortamının öğrenci algılarına göre yüksek düzeyde
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, okulun ve sınıfın fiziki koşullarının da öğrenme ortamını
etkilediği saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 2 |