The purpose of this research is to determine the relations between the customer expectations and the customer loyalty in a five star hotel service The data is collected by the 176 questionnaires implemented to the customers of the hotel Initially the factors of customer expectations has been analyzed These factors are physical evidence courtesy reliability empathy trust and qualifications A regression analysis was used to determine the possible relations between these expectation factors and the attitudinal behavioral satisfaction A relation between these constructs has been observed as a result of the analysis Keywords: Customer Expectation Customer Loyalty and Hotel Businesses
Bu çalışmanın amacı beş yıldızlı otel işletmelerinde müşteri beklentileri ile
sadakati arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçla 176 otel müşterisi ile
anket yapılmıştır. Araştırmada öncelikli olarak müşteri beklentilerinin boyutları ortaya
çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu boyutlar; fiziki unsurlar, nezaket, güvenilirlik, empati,
güven ve yeterlilik olarak bulunmuştur. Yapılan regresyon analiziyle, beklenti boyutları
ile tutumsal ve davranışsal sadakat boyutları ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. Analiz
sonucunda bu boyutlar arasında ilişki tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 19 Issue: 1 |