BibTex RIS Cite

Almanca Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği 8217;nin Türkçeye Uyarlama Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması

Year 2010, Volume: 19 Issue: 2, 302 - 312, 01.06.2010

Abstract

-

References

  • Apeltauer, E. (1997), Grundlagen des Erst-und Fremdsprachenerwerbs. Eine Einführung, Fernstudieneinheit 15, Langenscheidt, Kassel.
  • Berelson, B. und Steiner, A.G. (1969), Menschliches Verhalten, Band I:Forschungsmet Individuelle Aspekte, Beltz Verlag, Berlin.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Correll, W. (1983), Lernpsychologie, (17. Auflage), Ludwig Auer, Donauwörth.
  • Çetinkanat, A.C. (2000), Örgütlerde Güdülenme ve İş Doyumu, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Drosdowski, G. (1996), “Duden. Die deutsche Rechtschreibung”. Das Standardwerk zu allen Fragen der Rechtschreibung, (in) Wissenschaftler Rat der Dudenredak (Hrsg.), Motivation, Bibliographisches Institut & F. A. Brockhaus AG, Mannheim.
  • Edelmann, W. (1988), Suggestopädie\ Superlearning- Ganzheitliches Lernen- das Lernen der Zukunft? , R. Asanger Verlag, Heidelmann.
  • Heckhausen, H. (1977), Motivation: Kognitionspsychologische Aufspaltung eines summarischen Konstruktes. Psychologische Rundschau, 28, 175-189.
  • Ipfling, H.J. (1974), Grundbegriffe der pädagogischen Fachsprache, Ehrenwirth, München.
  • Klix, F. (1999), “Gedächtnis” (in; Asanger, R,; Wenninger, G.), Handwörterbuch Psychologie, Beltz Verlag, 213-219, Weinheim.
  • Kramer, U. (2006), Lebenserfolg visionär organisiert .Management für mein Leben, meine Familie, mein Unternahmen, unsere Zukunft, Verlag Peter Jentschura, Münster.
  • Kullmann, H.M. und Seidel, E. (2000), Lernen und Gedächtnis im Erwachsenenalter, W.Bertelsmann Verlag, Bielefeld.
  • Müller, K. (1995), Spracherwerb und Sprachvergessen, Eichstätter Hochschulreden 96, Friedrich Pustet, Regensburg
  • Riemer, C. (1997), Individuelle Unterschiede im Fremdsprachenerwerb:Eine Longitudinalstudie über die Wechselwirksamkeit ausgewählter Einfluss- faktoren, Schneider Hohengehren, Baltmannsweiler.
  • Schlak, T. Banze, K., Haida, J., Kilinc, T., Kirchner, K. Und Yilmaz, T. (2002), Die Motivation von DaF-Lernenden an Sprachlehrinstitutionen im Bielefelder Raum: Projektbeschreibung und erste Ergebnisse [Online], 7(2), 23 pp. http://www.spz.tudarmstadt.de/projekt_ejournal/jg_07_2/beitrag/schlak1.htm.
  • Schumann, A. (2004), „Zur Förderung der Motivation im Französischunterricht durch Inhaltsorientierung,“ ,(in) Börner, W. & Vogel, K. (2004), Emotion und Kognition im Fremdsprachenunterricht, Gunter Narr Verlag, Tübingen.
  • Schröder, H. (1992), Grundbegriffe der Pädagogischen Psychologie:Von “Abnormalität“ bis“Zugpferd- Effekt“, Arndt Verlag, München.
  • Tavşancıl, E. (2002), Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Wahrig- Burfeind, R. (2008), Schüler Wahrig, Fremdwörterlexikon, Wissen Media Verlag, München.

ALMANCA ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇEYE UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2010, Volume: 19 Issue: 2, 302 - 312, 01.06.2010

Abstract

Çalışmada, Almanca öğrenmeye karşı motivasyonu ölçmek amacıyla hazırlanan
Motivasyon Ölçeği’nin (Motivationsfragebogen) Almanca hazırlık sınıfındaki Türk
üniversite öğrencileri için Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
yapılmıştır. Faktör analizinin yapıldığı çalışma grubu, 196’sı kız, 76’sı erkek toplam
272 Almanca hazırlık sınıfı öğrencisinden oluşmaktadır. Çeviri geçerliği çalışması 30,
ölçüt bağıntılı geçerlik çalışması 120 ve test- tekrar test çalışması 60 öğrenci ile
yürütülmüştür. Açıklayıcı Faktör Analizi sonucunda araçtaki 39 maddenin 20’sinin her
birinde beşer madde olmak üzere dört faktörde toplandığı ve faktörlerin toplam
varyansın %43.07’sini açıkladığı bulunmuştur. Faktörler Alman Kültürüne İlgi, Olumlu
Sınıf Ortamı, Sosyal ve Eğitim Olanakları ve Başarı İsteği alt ölçekleri şeklinde
adlandırılmıştır. Alt ölçek puanları birbirleriyle. 19 ile .40 arasında, toplam puanla .62
ile .76 arasında anlamlı korelasyon değerleri göstermiştir. Araçtan alınan puanların,
dönem sonu notları ile beklenen yönde anlamlı ilişkileri bulunmuştur. Ayrıca ölçekten
alınan puanlar öğrencilerin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Alt
ölçeklerin Cronbach alfa iç tutarlık katsayıları .67 ile .78 arasında değişmekte, toplam
puan için bu değer .82’dir. Test-tekrar test korelasyon katsayıları alt ölçekler ve toplam
için .99 olarak bulunmuştur. Bulgular, uyarlaması yapılan Motivasyon Ölçeği’nin Türk
kültüründe Almanca öğrenen üniversite öğrencilerinin motivasyonlarını ölçmek için 20
madde ile kullanılabilecek bir ölçek olduğunu göstermektedir.

References

  • Apeltauer, E. (1997), Grundlagen des Erst-und Fremdsprachenerwerbs. Eine Einführung, Fernstudieneinheit 15, Langenscheidt, Kassel.
  • Berelson, B. und Steiner, A.G. (1969), Menschliches Verhalten, Band I:Forschungsmet Individuelle Aspekte, Beltz Verlag, Berlin.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Correll, W. (1983), Lernpsychologie, (17. Auflage), Ludwig Auer, Donauwörth.
  • Çetinkanat, A.C. (2000), Örgütlerde Güdülenme ve İş Doyumu, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Drosdowski, G. (1996), “Duden. Die deutsche Rechtschreibung”. Das Standardwerk zu allen Fragen der Rechtschreibung, (in) Wissenschaftler Rat der Dudenredak (Hrsg.), Motivation, Bibliographisches Institut & F. A. Brockhaus AG, Mannheim.
  • Edelmann, W. (1988), Suggestopädie\ Superlearning- Ganzheitliches Lernen- das Lernen der Zukunft? , R. Asanger Verlag, Heidelmann.
  • Heckhausen, H. (1977), Motivation: Kognitionspsychologische Aufspaltung eines summarischen Konstruktes. Psychologische Rundschau, 28, 175-189.
  • Ipfling, H.J. (1974), Grundbegriffe der pädagogischen Fachsprache, Ehrenwirth, München.
  • Klix, F. (1999), “Gedächtnis” (in; Asanger, R,; Wenninger, G.), Handwörterbuch Psychologie, Beltz Verlag, 213-219, Weinheim.
  • Kramer, U. (2006), Lebenserfolg visionär organisiert .Management für mein Leben, meine Familie, mein Unternahmen, unsere Zukunft, Verlag Peter Jentschura, Münster.
  • Kullmann, H.M. und Seidel, E. (2000), Lernen und Gedächtnis im Erwachsenenalter, W.Bertelsmann Verlag, Bielefeld.
  • Müller, K. (1995), Spracherwerb und Sprachvergessen, Eichstätter Hochschulreden 96, Friedrich Pustet, Regensburg
  • Riemer, C. (1997), Individuelle Unterschiede im Fremdsprachenerwerb:Eine Longitudinalstudie über die Wechselwirksamkeit ausgewählter Einfluss- faktoren, Schneider Hohengehren, Baltmannsweiler.
  • Schlak, T. Banze, K., Haida, J., Kilinc, T., Kirchner, K. Und Yilmaz, T. (2002), Die Motivation von DaF-Lernenden an Sprachlehrinstitutionen im Bielefelder Raum: Projektbeschreibung und erste Ergebnisse [Online], 7(2), 23 pp. http://www.spz.tudarmstadt.de/projekt_ejournal/jg_07_2/beitrag/schlak1.htm.
  • Schumann, A. (2004), „Zur Förderung der Motivation im Französischunterricht durch Inhaltsorientierung,“ ,(in) Börner, W. & Vogel, K. (2004), Emotion und Kognition im Fremdsprachenunterricht, Gunter Narr Verlag, Tübingen.
  • Schröder, H. (1992), Grundbegriffe der Pädagogischen Psychologie:Von “Abnormalität“ bis“Zugpferd- Effekt“, Arndt Verlag, München.
  • Tavşancıl, E. (2002), Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Wahrig- Burfeind, R. (2008), Schüler Wahrig, Fremdwörterlexikon, Wissen Media Verlag, München.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Sabahattin Çam This is me

Doç. Dr. Ergün Serindağ This is me

Bahar İşigüzel This is me

Publication Date June 1, 2010
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2010 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Çam, Y. D. D. S., Serindağ, D. D. E., & İşigüzel, B. (2010). ALMANCA ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇEYE UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 302-312.