BibTex RIS Cite

Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımının 12 sınıf Öğrencilerinin Başarıları Üzerine Etkisi

Year 2010, Volume: 19 Issue: 3, 87 - 104, 01.09.2010

Abstract

In this study the effects of brain based learning activities on the 12th grade students’ academic achievements and the retention of their knowledge were investigated Descriptive research method was mainly conducted in this study It was also supported by correlation design study Pre test used in the differentation of students’ academic achievement levels was formed by comparing mean of preparation test results applied in October 2008 and later and mean of 2009 university entrance exam OSS results Statistically positive significant differences were observed between the results of the test applied to the students before brain based activities and the results of university entrance exam OSS 14 June 2009 in terms of students’ academic achievements A result in favour of males was gained in terms of gender and a positive relationship Key words: Brain based Learning Achievement Gender

References

  • Arıcı, H. (2004). İstatistik. Meteksan Yay., Ank.
  • Avcı,D. (2007). Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim 7.sınıf Öğrencilerinin
  • Fen Bilgisi Dersindeki Başarı, Tutum ve Bilgilerinin Kalıcılığı Üzerine Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ank. Baştuğ,M. (2007), “Beyin Temelli Öğrenme Kuramının İlköğretim 5.sınıf Sosyal
  • Bilgiler Öğretiminde Kullanılması,” Selçuk Ünv. Sos.Bil.Enst. İlköğretim ABD. Yüksek Lisans Tezi, Konya Borg W. Ve Gla M.D. (1989) Educational research an introduction Aktaran: Ali Balcı,
  • Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemi. Pegem Yay. Ank. Caine, R.N. and Caine, G. (1994).Making Connections: Teaching and the Human Brain.
  • Addison-Wesley Publishing Company, New York Doğan, İ. (2002). Yeni bir bin yıla doğru Türk Eğitim Sistemi. Sistem Yay., Ank.
  • Gardner, H. (1991). The Unschooled Mind: How Children Think and How Schools
  • Should Teach. Basic book. New York Hasra (2007), “Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi,” Muğla Ünv. Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü, Eğitim Prog. Ve Öğretim ABD. Yüksek Lisans Tezi, Muğla. Kaptan,S. (1982). Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Yöntemleri, Rehber yay. Ank.
  • Karasar, N. (2004): Bilimsel Araştırma Yöntemi: kavramlar, İlkeler, Nobel yayınevi, Ank.
  • Karasar, N. (1984): Araştırmada Rapor Hazırlama, Hacettep Taş Kitapevi, Ank. www.osym.gov.tr.
  • Lopez, D. ve Allipoon, L. 2001. Experience Is the Network to Mind Brain-Based
  • Learning Applications in Higher Education, Journal of Adventist Education. Materna, L. (2000). Impact of Cocept-Mapping Upon Meaningful Learning and Metacognition Among Foundation-Level Associate-Degree Nursing Students. Ph.D
  • Thesis, Cepalla Universitey, Minneapolis, USA Odabaşı, B. (2007). Beyin Fırtınası, Yurt Yayınevi, Ank.
  • Odabaşı, B. (2010). Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımının 12.sınıf Öğrenci Başarısı
  • Üzerine Etkisi, Gaziantep Ünv. Sosyal Bil.Enst. Eğitim Bilimler Böl. Eğitim Prog. ve Öğretim ABD. Yayımlanmamış Doktora Tez Çalışması, G.Antep. Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Pegem A Yayınları, Ank.
  • Soylu, H. (2004). Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Nobel Yayınları, Ank.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No:157, Ankara www.osym.gov.tr
  • Weıss, R.P. (2000). Emotion and Learning. Training and Development, 54 (11)
  • Yıldırım, R. (2004). Öğrenmeyi Öğrenmek. Sistem Yayıncılık, İst.

Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımının 12 sınıf Öğrencilerinin Başarıları Üzerine Etkisi

Year 2010, Volume: 19 Issue: 3, 87 - 104, 01.09.2010

Abstract

Bu araştırmada beyin temelli öğrenme yaklaşımına dayalı olarak yürütülen öğretim etkinliklerinin 12 sınıf öğrencilerin bilgilerinin kalıcılığı ile başarı düzeyleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır Bu araştırmada ağırlıklı olarak betimsel araştırma modeli uygulanmıştır Korelâsyon desen çalışması ile de desteklenmiştir Öğrencilerin başarı düzeylerindeki farklılaşmada öntest olarak Ekim 2008 ve sonrası tarihinde yapılan deneme sınavları ortalaması ile 2009 ÖSY Sınavlarının durumu karşılaştırılarak yapılmıştır Beyin temelli uygulamaların öncesinde yapılan sınavın sonuçları ile sonrasında girilen ÖSYS 14 Haziran 2009 sınavının sonuçları arasında elde edilen başarı düzeyi olarak pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmüştür Cinsiyet olarak; erkeklerin lehinde bir sonuç elde edilmiştir Anahtar Kelimeler: Beyin Temelli Öğrenme Başarı Cinsiyet

References

  • Arıcı, H. (2004). İstatistik. Meteksan Yay., Ank.
  • Avcı,D. (2007). Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim 7.sınıf Öğrencilerinin
  • Fen Bilgisi Dersindeki Başarı, Tutum ve Bilgilerinin Kalıcılığı Üzerine Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ank. Baştuğ,M. (2007), “Beyin Temelli Öğrenme Kuramının İlköğretim 5.sınıf Sosyal
  • Bilgiler Öğretiminde Kullanılması,” Selçuk Ünv. Sos.Bil.Enst. İlköğretim ABD. Yüksek Lisans Tezi, Konya Borg W. Ve Gla M.D. (1989) Educational research an introduction Aktaran: Ali Balcı,
  • Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemi. Pegem Yay. Ank. Caine, R.N. and Caine, G. (1994).Making Connections: Teaching and the Human Brain.
  • Addison-Wesley Publishing Company, New York Doğan, İ. (2002). Yeni bir bin yıla doğru Türk Eğitim Sistemi. Sistem Yay., Ank.
  • Gardner, H. (1991). The Unschooled Mind: How Children Think and How Schools
  • Should Teach. Basic book. New York Hasra (2007), “Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi,” Muğla Ünv. Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü, Eğitim Prog. Ve Öğretim ABD. Yüksek Lisans Tezi, Muğla. Kaptan,S. (1982). Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Yöntemleri, Rehber yay. Ank.
  • Karasar, N. (2004): Bilimsel Araştırma Yöntemi: kavramlar, İlkeler, Nobel yayınevi, Ank.
  • Karasar, N. (1984): Araştırmada Rapor Hazırlama, Hacettep Taş Kitapevi, Ank. www.osym.gov.tr.
  • Lopez, D. ve Allipoon, L. 2001. Experience Is the Network to Mind Brain-Based
  • Learning Applications in Higher Education, Journal of Adventist Education. Materna, L. (2000). Impact of Cocept-Mapping Upon Meaningful Learning and Metacognition Among Foundation-Level Associate-Degree Nursing Students. Ph.D
  • Thesis, Cepalla Universitey, Minneapolis, USA Odabaşı, B. (2007). Beyin Fırtınası, Yurt Yayınevi, Ank.
  • Odabaşı, B. (2010). Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımının 12.sınıf Öğrenci Başarısı
  • Üzerine Etkisi, Gaziantep Ünv. Sosyal Bil.Enst. Eğitim Bilimler Böl. Eğitim Prog. ve Öğretim ABD. Yayımlanmamış Doktora Tez Çalışması, G.Antep. Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Pegem A Yayınları, Ank.
  • Soylu, H. (2004). Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Nobel Yayınları, Ank.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No:157, Ankara www.osym.gov.tr
  • Weıss, R.P. (2000). Emotion and Learning. Training and Development, 54 (11)
  • Yıldırım, R. (2004). Öğrenmeyi Öğrenmek. Sistem Yayıncılık, İst.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Battal Odabaşı This is me

Prof.dr.hikmet Y. Celkan This is me

Publication Date September 1, 2010
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2010 Volume: 19 Issue: 3

Cite

APA Odabaşı, B., & Celkan, P. Y. (2010). Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımının 12 sınıf Öğrencilerinin Başarıları Üzerine Etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 87-104.