Lee Ufan’s Paintings “The Dialogue” This research is a study on Lee Ufan’s paintings The Dialogue The reason why it was choosen as the topic of study is to put forward insistently the harmony of body soul and mind ignored and discussed because of the extensive usage of facilities provided by hightechonogly Ufan who concentrates on the thought and moment via using traditional paint brush canvas disregards the side of art which need skill In the chaos of hyperreality of the age he emphasizes the importance of noticing the reality of simplicity and moment with interaction of the idea of East West Ufan created his paintings The Dialogue with the forms of point look like sometimes one sometimes two or more squares that he did with his large brush on big white space of the surface of canvas While the artist prefer to reduce colour and shape he tends to think deeply via putting forward the act of painting itself Key Words: Lee Ufan diyalogue infinity empty moment
Bu araştırma Lee Ufan’ın “Diyalog” adlı resimleri üzerine bir incelemedir “Diyalog” resimlerinin araştırma konusu olarak seçilmesi Ufan’ın; günümüzde yüksek teknolojinin sağladığı olanakların yaygın kullanımı nedeniyle ihmal edilen ve tartışılan bedenin ruhun ve zihnin uyumlu birlikteliğini ısrarla öne çıkarmasıdır Geleneksel boya fırça tuval kullanarak düşünceye ve an’a yoğunlaşan Ufan sanatın beceri isteyen yanını önemsemez Çağın hipergerçeklik karmaşasında Doğu Batı düşüncesinin etkileşimi ile yalınlığın ve an’ın gerçekliğini farkedebilmenin önemini vurgular “Diyalog” resimlerini Ufan tuval yüzeyinin büyük beyaz boşluğuna geniş fırçasıyla yaptığı bazen tek bazen iki ya da daha fazla kareye benzeyen nokta biçimlerle oluşturmuştur Sanatçı renkte ve biçimde aza indirgemeyi tercih ederken resim yapma eyleminin kendisini öne çıkararak derin düşünmeye yönelir Anahtar Sözcükler: Lee Ufan diyalog sonsuzluk boşluk an
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2012 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 21 Issue: 3 |