Review
BibTex RIS Cite

İÇ MİMARLIK EĞİTİMİNE YÖNELİK UZAKTAN EĞİTİM MODELİ ÖNERİLERİ

Year 2019, Volume: 28 Issue: 2, 388 - 401, 15.10.2019
https://doi.org/10.35379/cusosbil.578516

Abstract

Günümüzde bilişim ve iletişim teknolojileri her
alanda olduğu gibi eğitim alanında da kullanılmaktadır. Tasarım eğitimi veren
kurumlarda geleneksel stüdyo uygulamalarının yanı sıra, tasarım sürecinde yeni
denemeler de gerçekleştirilmektedir. Popüler eğitim modellerinden biri olan
Uzaktan Eğitimin tasarım sürecinde kullanıldığı bu denemelerde, farklı
disiplinlerden tasarımcıların zaman ve mekandan bağımsız olarak ortak bir
tasarım problemi üzerinde çalışabilmesi ve tasarımcılar arasında işbirliği
kavramının geliştirilmesi, eğitimde kalitenin yükseltilmesi adına başarılı
sonuçlar vermektedir. Bu makalede, yapılan denemeler referans alınarak İç
Mimarlık eğitim programı için geliştirilmeye açık üç farklı model önerisi
planlanmış ve uygulanmak üzere önerilmiştir.

References

  • Blevis, E., Lim, Y. K., Stolterman, E., & Makice, K. (2008). The iterative design of a virtual design studio. Techtrends: A Journal of the Association for Educational Communications and Technology, 52(1), 74-83.
  • Broadfoot, O. & Bennett, R. (2003). Design studios: Online? Comparing Traditional face-to-face Design Studio Education With Modern Internet-based Design Studios, Apple University Consortium Academic and Developers Conference Proceedings, s. 9-21.
  • Işık, A. H., Özkaraca, O. & Güler, İ. (2011). Mobil Öğrenme ve Podcast, XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Malatya, s.861-866.
  • Kolarevic, B., Schmitt, G., Hirschberg, U., Kurmann, D. & Johnsson, B. (1998). Virtual Design Studio: Multiplying Time, Proceedings of ECAADE’98 Conference, Paris, France, s.n.y.
  • Kvan, T. (1997). Studio teaching without meeting: Pedagogical aspects of a Virtual Design Studio, CAADRIA ’97 Proceedings ofthe Second Conference on Computer Aided Architectural Design Research, s.163-177.
  • Maher, M. L., Simoff, S. J. & Cicognani, A. (2000). Understanding Virtual Design Studios, London: Springer-Verlag.
  • Mitchell, W. J., McCullough, M. (1995). Digital design media, ABD: John Wiley & Sons.
  • Saghaf, M. R., Franz, J., & Crowther, P. (2012). Perceptions of physical versus virtual design studio education. International Journal of Architectural Research: ArchNet-IJAR, 6(1), 6-22.
  • Tong, H., Çağdaş, G. (2004). Global Bir Tasarım Stüdyosuna Doğru, Stüdyo: Tasarım, Kuram, Eleştiri Dergisi, 3, Bahar 04-05, İstanbul, s.1-10.
  • Wojtowicz, J. (1995). Virtual design studio (Vol. 1). Hong Kong University Press.
Year 2019, Volume: 28 Issue: 2, 388 - 401, 15.10.2019
https://doi.org/10.35379/cusosbil.578516

Abstract

References

  • Blevis, E., Lim, Y. K., Stolterman, E., & Makice, K. (2008). The iterative design of a virtual design studio. Techtrends: A Journal of the Association for Educational Communications and Technology, 52(1), 74-83.
  • Broadfoot, O. & Bennett, R. (2003). Design studios: Online? Comparing Traditional face-to-face Design Studio Education With Modern Internet-based Design Studios, Apple University Consortium Academic and Developers Conference Proceedings, s. 9-21.
  • Işık, A. H., Özkaraca, O. & Güler, İ. (2011). Mobil Öğrenme ve Podcast, XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Malatya, s.861-866.
  • Kolarevic, B., Schmitt, G., Hirschberg, U., Kurmann, D. & Johnsson, B. (1998). Virtual Design Studio: Multiplying Time, Proceedings of ECAADE’98 Conference, Paris, France, s.n.y.
  • Kvan, T. (1997). Studio teaching without meeting: Pedagogical aspects of a Virtual Design Studio, CAADRIA ’97 Proceedings ofthe Second Conference on Computer Aided Architectural Design Research, s.163-177.
  • Maher, M. L., Simoff, S. J. & Cicognani, A. (2000). Understanding Virtual Design Studios, London: Springer-Verlag.
  • Mitchell, W. J., McCullough, M. (1995). Digital design media, ABD: John Wiley & Sons.
  • Saghaf, M. R., Franz, J., & Crowther, P. (2012). Perceptions of physical versus virtual design studio education. International Journal of Architectural Research: ArchNet-IJAR, 6(1), 6-22.
  • Tong, H., Çağdaş, G. (2004). Global Bir Tasarım Stüdyosuna Doğru, Stüdyo: Tasarım, Kuram, Eleştiri Dergisi, 3, Bahar 04-05, İstanbul, s.1-10.
  • Wojtowicz, J. (1995). Virtual design studio (Vol. 1). Hong Kong University Press.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Kemal Sakarya 0000-0001-7294-4981

Publication Date October 15, 2019
Submission Date June 16, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 28 Issue: 2

Cite

APA Sakarya, K. (2019). İÇ MİMARLIK EĞİTİMİNE YÖNELİK UZAKTAN EĞİTİM MODELİ ÖNERİLERİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(2), 388-401. https://doi.org/10.35379/cusosbil.578516