Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin sosyal ve duygusal öğrenmeye ilişkin görüşlerinin ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcıları 2021-2022 eğitim öğretim yılında Gaziantep şehrinin Şehitkamil ve Şahinbey ilçelerinde çalışmakta olan 10 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma grubu amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik (olgu bilim) desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini derinlemesine incelemeyi amaçlayan yarı yapılandırılmış görüşme tekniğine yer verilmiştir. Görüşme neticesinde edinilen verilerin analizi, içerik analizi tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre; okul öncesi öğretmenlerinin sosyal ve duygusal öğrenmenin ne olduğu, sosyal ve duygusal öğrenme becerilerinin önemi ve bu becerilerin çocuklara kazandırılabilirliğine ilişkin bilgi eksikliklerinin olduğu ve aynı zamanda konu hakkında bilgi edinmeye ihtiyaçları olduğu görülmektedir. Eğitimcilerin sosyal ve duygusal öğrenmeye ilişkin becerilere sınıf içi uygulamalarında yer verdikleri fakat bu uygulamaların daha fazla dikkat edilmesi gerektiğine işaret eden sınırlı uygulamalardan oluştuğu saptanmıştır.
This study is a qualitative study to examine preschool teachers' views on social and emotional learning (SEL) and their classroom practices. The participants of the study consists of 10 preschool teachers working in Şehitkamil and Şahinbey districts of Gaziantep during the 2021-2022 academic year. The research group was determined by purposive sampling method. The study was conducted using a phenomenological design, one of the qualitative research methods. In the study, semi-structured interview technique was used as a data collection method aiming to examine the views of preschool teachers in depth. The data obtained from of the interviews were analyzed using the content analysis. According to the findings, it was revealed that preschool teachers have limited knowledge about what social and emotional learning is, the importance of social and emotional learning skills, and the feasibility of fostering such skills in children, and that they need to learn more information on the subject. It was also found that educators include social and emotional learning skills in their classroom practices, but these practices are limited in scope that indicate the need for more deliberate and structured implementation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | July 11, 2024 |
Acceptance Date | April 18, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 34 Issue: 1 |