Bu araştırmanın temel amacı öğretmen
adaylarının “üniversite” kavramına ilişkin algıları metaforlar aracılığıyla
ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Sinop Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nde 2009-2010 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Fen Bilgisi (FBP-3
ve 4.Sınıf) ve Sınıf Öğretmenliği (SÖP-3 ve 4. Sınıf) programlarında öğrenimini
sürdüren toplam 137 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının %67’si
(92) kız, %33’ü (45) erkektir. Araştırma verileri araştırma kapsamında yer alan
öğretmen adaylarının “Üniversite….gibidir, çünkü…” cümlesini tamamlamasıyla
elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde ve yorumlanmasında içerik analizi
tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları üniversite
kavramına ilişkin 74 geçerli metafor üretmiştir. Üretilen metaforlar beş
kategori altında toplanmıştır. “özgürlük”, “bilim yuvası, ”meslek okulu”,
”farklılıkların bütünleştirilmesi” ve “üretim merkezi (fabrika)” olmak üzere
beş kategoride toplanan üretilen metaforlar,
okul metaforlarıyla büyük ölçüde benzerlik göstermektedir. “özgürlük”,
“bilim yuvası” ve “meslek okulu” vurgularına daha fazla yer verildiği ve olumsuz
anlam yüklenen çok sayıda metaforun üretildiği gözlenmiştir. Bu durum öğretmen
adaylarının üniversiteden beklentilerinin yeterince karşılanmadığı biçiminde
yorumlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 23, 2018 |
Submission Date | April 1, 2018 |
Acceptance Date | April 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.