Bu araştırmanın temel amacı öğretmen
adaylarının “üniversite” kavramına ilişkin algıları metaforlar aracılığıyla
ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Sinop Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nde 2009-2010 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Fen Bilgisi (FBP-3
ve 4.Sınıf) ve Sınıf Öğretmenliği (SÖP-3 ve 4. Sınıf) programlarında öğrenimini
sürdüren toplam 137 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının %67’si
(92) kız, %33’ü (45) erkektir. Araştırma verileri araştırma kapsamında yer alan
öğretmen adaylarının “Üniversite….gibidir, çünkü…” cümlesini tamamlamasıyla
elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde ve yorumlanmasında içerik analizi
tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları üniversite
kavramına ilişkin 74 geçerli metafor üretmiştir. Üretilen metaforlar beş
kategori altında toplanmıştır. “özgürlük”, “bilim yuvası, ”meslek okulu”,
”farklılıkların bütünleştirilmesi” ve “üretim merkezi (fabrika)” olmak üzere
beş kategoride toplanan üretilen metaforlar,
okul metaforlarıyla büyük ölçüde benzerlik göstermektedir. “özgürlük”,
“bilim yuvası” ve “meslek okulu” vurgularına daha fazla yer verildiği ve olumsuz
anlam yüklenen çok sayıda metaforun üretildiği gözlenmiştir. Bu durum öğretmen
adaylarının üniversiteden beklentilerinin yeterince karşılanmadığı biçiminde
yorumlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 23, 2018 |
Submission Date | April 1, 2018 |
Acceptance Date | April 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |
In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.