Bu
araştırmada, lise yöneticilerinin beden dillerini kullanma sıklıkları ile
öğretmenlerin bu davranışlardan etkilenme biçimleri incelenmiştir. Araştırmanın
evrenini, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nde görev yapan ve Ankara İli Büyükşehir
Belediye Sınırları içerisinde yer alan 8 merkez ilçeden (Altındağ, Etimesgut,
Çankaya, Gölbaşı, Yenimahalle, Keçiören, Mamak, Sincan) seçilen 3 ilçeye
(Etimesgut, Çankaya, Yenimahalle) bağlı 2003–2004 eğitim öğretim yılında açık
olan dörder lisede görev yapan lise yöneticisi ve öğretmenleri oluşturmuştur.
Araştırma için gerekli olan verilerin toplanabilmesi için araştırmacı tarafından
geliştirilen anket 353 öğretmene uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi
yapılırken frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t- testi ve tek yönlü varyans
analizi gibi istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Bu araştırmada elde
edilen bulgulara göre; yöneticilerin belirlenen 40 beden dili davranışının
çoğunu seyrek gerçekleştirdikleri, kullanılan beden dili davranışlarının öğretmenleri
etkiledikleri sonucu ve bu etkilenme biçimlerinden 21 tanesine verilen cevabın
'sorun değil' ve geriye kalan 19 beden dili davranışına verilen cevapların
çoğunlukla "bu davranışıyla beni cesaretlendirir, mutlu olurum, güvenimi
yitiririm, huzursuz olurum, bu davranışı beni hırslandırır, kırılırım, güven
duyarım, kendimi ona daha yakın hissederim, gururlanırım, sıkılırım"
olduğu sonucu, yöneticilerin beden dili davranışlarını kullanma sıklıklarına
ilişkin öğretmen görüşlerinin büyük bir çoğunluğunun cinsiyet, kıdem, branş ve
yönetici cinsiyeti değişkenlerine göre önemli farklılıklar meydana getirmediği
sonucu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | October 15, 2018 |
Acceptance Date | November 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 3 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.