Research Article
BibTex RIS Cite

LİSE YÖNETİCİLERİNİN BEDEN DİLİ DAVRANIŞLARININ SIKLIĞI İLE ÖĞRETMENLERİN ETKİLENME BİÇİMLERİ (ANKARA İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2018, Volume: 5 Issue: 3, 262 - 279, 29.12.2018

Abstract



Bu
araştırmada, lise yöneticilerinin beden dillerini kullanma sıklıkları ile
öğretmenlerin bu davranışlardan etkilenme biçimleri incelenmiştir. Araştırmanın
evrenini, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nde görev yapan ve Ankara İli Büyükşehir
Belediye Sınırları içerisinde yer alan 8 merkez ilçeden (Altındağ, Etimesgut,
Çankaya, Gölbaşı, Yenimahalle, Keçiören, Mamak, Sincan) seçilen 3 ilçeye
(Etimesgut, Çankaya, Yenimahalle) bağlı 2003–2004 eğitim öğretim yılında açık
olan dörder lisede görev yapan lise yöneticisi ve öğretmenleri oluşturmuştur.
Araştırma için gerekli olan verilerin toplanabilmesi için araştırmacı tarafından
geliştirilen anket 353 öğretmene uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi
yapılırken frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t- testi ve tek yönlü varyans
analizi gibi istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Bu araştırmada elde
edilen bulgulara göre; yöneticilerin belirlenen 40 beden dili davranışının
çoğunu seyrek gerçekleştirdikleri, kullanılan beden dili davranışlarının öğretmenleri
etkiledikleri sonucu ve bu etkilenme biçimlerinden 21 tanesine verilen cevabın
'sorun değil' ve geriye kalan 19 beden dili davranışına verilen cevapların
çoğunlukla "bu davranışıyla beni cesaretlendirir, mutlu olurum, güvenimi
yitiririm, huzursuz olurum, bu davranışı beni hırslandırır, kırılırım, güven
duyarım, kendimi ona daha yakın hissederim, gururlanırım, sıkılırım"
olduğu sonucu, yöneticilerin beden dili davranışlarını kullanma sıklıklarına
ilişkin öğretmen görüşlerinin büyük bir çoğunluğunun cinsiyet, kıdem, branş ve
yönetici cinsiyeti değişkenlerine göre önemli farklılıklar meydana getirmediği
sonucu ortaya çıkmıştır.




References

  • Açıl, M. (2002). Eğitimcinin Beden Dili Öğretmenin Sessiz Dili, Yakamoz Yayınevi, Ankara.
  • Altıntaş, E. ve Devrim Ç. (2001). Sözsüz İletişim ve Beden Dili, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Atak, S. (2001). Yöneticilerin sözsüz iletişim unsurlarının etkilenimlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Baltaş, A ve Baltaş, Z.. (2002). Bedenin Dili. Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitim Yönetimi. Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • Becer, E. (2002). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Cüceloğlu, D. (1998). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dökmen, Ü. (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Fiske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş (Çev. İrvan Süleyman). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • İzgören, A.Ş. (1999). Dikkat Vücudunuz Konuşuyor. Ankara: Kardelen Ofset (Academy İnternational).
  • James, J. (1999). Beden Dili. Bursa: Alfa Kitabevi.
  • Güney, S. (2000). Yönetim ve Organizasyon El Kitabı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayıkçı, E. (2004). Doğrucu Beden Dili. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Köknel, Ö. (1986). İnsanı Anlamak. İstanbul: Altın Kitaplar Matbaası.
  • Mehrabian, A. and Ferris, S.R. (1967). Inference of attitudes from nonverbal communication in two channels. Journal of Consulting Psychology, 31, 248-252.
  • Molcho, S. (2000). Beden Dili (Sessiz Diliniz). İstanbul: Gün Yayıncılık.
  • Öztekin, M. A. (1997). Okul müdürlerinin beden dili davranışlarının sıklığı ile öğretmenlerin etkilenme derecesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Pease, A. (1997). Body Language (Beden Dili) (Çev. Yeşim Özben). İstanbul: Rota Yayınları.
  • Schober, O. (1994). Beden Dili-Davranış Anahtarı (Çev. Süeda Özbent). İstanbul: Arion Yayınları.
  • Şişman M. ve Turan S. (2001). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Year 2018, Volume: 5 Issue: 3, 262 - 279, 29.12.2018

Abstract

References

  • Açıl, M. (2002). Eğitimcinin Beden Dili Öğretmenin Sessiz Dili, Yakamoz Yayınevi, Ankara.
  • Altıntaş, E. ve Devrim Ç. (2001). Sözsüz İletişim ve Beden Dili, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Atak, S. (2001). Yöneticilerin sözsüz iletişim unsurlarının etkilenimlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Baltaş, A ve Baltaş, Z.. (2002). Bedenin Dili. Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitim Yönetimi. Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • Becer, E. (2002). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Cüceloğlu, D. (1998). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dökmen, Ü. (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Fiske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş (Çev. İrvan Süleyman). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • İzgören, A.Ş. (1999). Dikkat Vücudunuz Konuşuyor. Ankara: Kardelen Ofset (Academy İnternational).
  • James, J. (1999). Beden Dili. Bursa: Alfa Kitabevi.
  • Güney, S. (2000). Yönetim ve Organizasyon El Kitabı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayıkçı, E. (2004). Doğrucu Beden Dili. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Köknel, Ö. (1986). İnsanı Anlamak. İstanbul: Altın Kitaplar Matbaası.
  • Mehrabian, A. and Ferris, S.R. (1967). Inference of attitudes from nonverbal communication in two channels. Journal of Consulting Psychology, 31, 248-252.
  • Molcho, S. (2000). Beden Dili (Sessiz Diliniz). İstanbul: Gün Yayıncılık.
  • Öztekin, M. A. (1997). Okul müdürlerinin beden dili davranışlarının sıklığı ile öğretmenlerin etkilenme derecesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Pease, A. (1997). Body Language (Beden Dili) (Çev. Yeşim Özben). İstanbul: Rota Yayınları.
  • Schober, O. (1994). Beden Dili-Davranış Anahtarı (Çev. Süeda Özbent). İstanbul: Arion Yayınları.
  • Şişman M. ve Turan S. (2001). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Şahin Aksoy 0000-0002-3810-293X

Mehnet Şeren This is me 0000-0001-6584-7622

Publication Date December 29, 2018
Submission Date October 15, 2018
Acceptance Date November 28, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Aksoy, Ş., & Şeren, M. (2018). LİSE YÖNETİCİLERİNİN BEDEN DİLİ DAVRANIŞLARININ SIKLIĞI İLE ÖĞRETMENLERİN ETKİLENME BİÇİMLERİ (ANKARA İLİ ÖRNEĞİ). Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(3), 262-279.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.