Bu
çalışmanın amacı; sosyal ağların sınıf içindeki istenmeyen öğrenci davranışları
ve sınıf içi değer yapısı üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma sonucunda
öğretmenler öğrencilerin sosyal ağları kullanmalarının çeşitli sonuçlar doğurduğunu
belirtmişlerdir. Öğretmenlerin sınıf içinde en sık karşılaştıkları istenmeyen
öğrenci davranışları saygısızlık, şiddet ve konuşma üslubunda yanlışlıktır.
Öğretmenler istenmeyen davranışların nedenlerini dışsal nedenler ve içsel
nedenlerden kaynakladığını vurgulamışlardır. Öğrencilerin sosyal ağları amaca
uygun olarak kullanmalarına yönelik konferans, seminer, paneller verilmesi,
istenmeyen öğrenci davranışlarının azaltılması amacıyla öğretmen-öğrenci-aile
işbirliğini sağlama konusunda ortak bir takım etkinlikler yapılması
önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2019 |
Submission Date | February 7, 2019 |
Acceptance Date | April 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |
In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.