Research Article
BibTex RIS Cite

Farklı Ülkelere Göre Yaygın Mesleki Eğitim

Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 36 - 44, 15.10.2014

Abstract



Dünyada ve Türkiye'de mesleki eğitim örgün ve yaygın
mesleki eğitim olarak iki şekilde verilmektedir.Örgün mesleki eğitim, tanel eğitimden
sonra gençleri belli bir meslek dalında hem okulda hem de işyerinde
yetiştirmeyi amaçlar. Yaygın mesleki ve teknık eğitim ise gençleri temel
eğitimden sonra çıraklık sözleşmesi ile çoğunluğu işyerinde olan ve aynı
zamanda belli bir mesleği olanlara da ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda geliştirme ve uyum proyamları düzenleyen bir eğitimdir. Bu özelliği ile yaygın mesleki
eğitim hem temel eğitim sonrası gençleri işgücü olarak ekonomiye kazandırmakta
hem de yetişkinlere kendilerini geliştirme imkanları vererek sürekli eğitimi
gerçeklştirmektedir. Yaygın mesleki ve teknik eğitim; kitle eğitimi,
yetişkinler eğitimi, toplum eğitimi, hayat boyu eğitim vb. isimler ile
adlandırılabilmektedir. Bu araştırmanın amacı yaygın mesleki eğitimin dünyadaki
gelişimine bakarak, farklı ülkelerdeki uygulamalarını araştırmaktır. Bu
araştırmanın yöntemi yaygın mesleki eğitim ve çıraklık istemleri konusunda
farklı ülkelerdeki uygulamaların araştırılarak derlenmesi şeklinde kurgulanmasıdır.



References

  • ARSLAN, Ali (1996), Çıraklık Eğitimi, Ankara.
  • AÜ. F İVETA Konferansı (1998), Mesleki Eğitimde Uluslararası Kalite Konuları, Ankara
  • BİNBAŞIOĞLU, C. (1991), ‘İyi Bir Öğretimin Temel İlkeleri, Çağdaş Eğitim’, Yıl: 16, Sayı 165, s.22-25
Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 36 - 44, 15.10.2014

Abstract

References

  • ARSLAN, Ali (1996), Çıraklık Eğitimi, Ankara.
  • AÜ. F İVETA Konferansı (1998), Mesleki Eğitimde Uluslararası Kalite Konuları, Ankara
  • BİNBAŞIOĞLU, C. (1991), ‘İyi Bir Öğretimin Temel İlkeleri, Çağdaş Eğitim’, Yıl: 16, Sayı 165, s.22-25
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ferah Güçlü Yılmaz

Publication Date October 15, 2014
Submission Date June 6, 2014
Acceptance Date October 5, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Güçlü Yılmaz, F. (2014). Farklı Ülkelere Göre Yaygın Mesleki Eğitim. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(1), 36-44.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.