Bu çalışmanın amacı eğitimde sosyal adalet liderliği ile ilgili alanyazına daha yakından bakarak sosyal adalet liderliği araştırmalarının odak noktasına ilişkin kapsamlı bir inceleme yapmaktır. Bu amaçla yapılan incelemede sosyal adalet liderliğine kavramsal olarak dağıtılmış, kültürel ve katılımcı olmak üzere üç odak noktasından bakıldığı görülmüştür. Benzer şekilde sosyal adalet liderliğinin bir yetiştirme süreci olarak ele alındığı, bu süreçte farklılık ve önyargıları tanımlamak, tüm paydaşlar için yüksek beklentiler içeren bir kültür oluşturmak ve kapsayıcı bir müfredatın oluşturulmasını kolaylaştırmak gibi çok boyutlu bir bakış açısını içeren yetiştirme sürecine ihtiyaç olduğu gözlenmiştir. Bu süreçte sosyal adalet liderlerinin çeşitli zorluklarla karşılaştıkları ve bunların öğrenci, okul kültürü, toplum, eşitsizlik ve dezavantajlı bölge gibi başlıklar altında toplandığı görülmüştür.
The aim of this study is to analyse the focal point of social justice leadership research by looking more closely at the literature and social justice leadership in education. In the study conducted for this purpose, it was seen that social justice leadership is conceptually viewed from three focal points: distributed, cultural and participatory. Similarly, it has been observed that social justice leadership is considered as a training process and there is a need for a training process that includes a multidimensional perspective, such as defining differences and prejudices, creating a culture with high expectations for all stakeholders, and facilitating the creation of an inclusive curriculum. In this process, it was observed that social justice leaders faced various difficulties and these were grouped under the titles such as student, school culture, society, inequality and disadvantaged region.
Social Justice Social Justice Leadership in Education Challenges on Social Justice Leadership
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme Makale |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | February 17, 2021 |
Acceptance Date | April 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.