Bu çalışma ile veli tutumlarının öğrenci başarısı üzerine etkilerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda ailelerin çocuklarına karşı demokratik, otokratik ve koruyucu tutumları ile çocuklarıyla ilgilenme düzeylerinin çocuklarının okul başarısına etkisinin ortaya konulmasına çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen çalışmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılan araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenen 20 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, çocuğu ile yakından ilgilenen ve onu destekleyen ailelerin çocuklarının okul başarılarının yüksek olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca araştırma sonuçları; karar alma biçimi demokratik yollarla sağlanan ailelerin çocuklarının okul başarısının yüksek, otokratik yollarla karar alınan ailelerin çocuklarının okul başarısının düşük olduğunu göstermektedir.
The aim of this study is to reveal the effects of parent attitudes on student success. In this context, Democratic, autocratic and protective attitudes of families towards their children and the effect of their level of interest in their children on school success were tried to be revealed. In the study conducted by qualitative research method, the phenomenon pattern was used. In the study, which uses a semi-structured interview form as a data collection tool, the working group consists of 20 parents of students determined by the purposeful sampling method. Descriptive and content analysis methods were used in the analysis of the data obtained in the study. Research results show that children of families who care and support their children have high school achievement. In addition, research results show that the school success of children of families whose decision-making method is provided by democratic means is high, and the school success of children of families whose decisions are made by autocratic means is low.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2021 |
Submission Date | December 30, 2020 |
Acceptance Date | October 11, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.