İslam, insanların dünya ve ahiret mutluluğunu
gerçekleştirme yönünde emir ve tavsiyeleri ihtiva eden, doğru yolu gösteren son
dindir. Onun iki temel kaynağı Kur’an ve hadistir. Hadis, asr-ı saadetten beri
nesilden nesile aktarılarak günümüze kadar değişik yollarla aktarılan Hz.
Peygamber’in söz, fiil ve davranışlarıdır. Hadisleri derleme, aktarma, öğrenme
ve öğretme konusunda farklı dönemlerde farklı çalışmalar yapılmıştır. Bunlardan
biri olan kırk hadis kitapları/risaleleri Arap, İran ve Türk toplumlarında en
çok rağbet gören eserler olmuştur. Bu çalışmada kırk hadis geleneğinin
öneminden bahsedilerek İmam Nevevî’nin kırk hadis monografisi iman, ibadet,
ahlak ve bunların dışında kalanlar ise diğer hadisler başlığı altında
toplanarak din eğitimi açısından değerlendirilmesi yapılmıştır. Nevevî’nin
eserine aldığı hadislerin, hayatın tüm yönlerini kuşatıcı nitelikte olduğu,
iman, ibadet, ahlak ve sosyal konuları ihtiva eden hadislerden oluştuğu, din
eğitiminde kullanılabilecek pek çok değere vurgu yaptığı, dolayısıyla din
eğitimi ve öğretiminde önemli bir kaynak olduğu görülmüştür.
Islam
is the last religion to guide people to the happiness of the world and the
Hereafter. Its two main sources are the Qur'an and hadith. The hadith has been
transmitted from generation to generation since the time of the Prophet, which
has been transmitted in different ways to the present day. The words, actions
and actions of the prophet. Different studies have been carried out in
different periods in order to compile, transfer, learning and teaching hadiths.
Forty hadith books/treatises, one of them, have been the most popular works in
Arab, Iranian and Turkish societies. In this study, forty hadith traditions are
mentioned and forty hadith monographs of Imam Nawawi were collected under the
title of belief, worship, morality and other hadiths and evaluated in terms of
religious education. It has been observed that the hadiths that Nawawi took in
his work are of a kind that encompasses all aspects of life, which include faith,
worship, morality and social issues, which emphasize many values that can be
used in religious education, and therefore are an important source in religious
education and teaching.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 3 |