Mardin, which our city has rather coloured and historical rurals structure, because it is a local centre since the period of Babel, Assyria, Hitit, Urartu, Persions, Seljuks, Omayyad, Abbasid, Artuks, Anatolian Seljuks and Otoman Empire in the historical period. It is the oldest local in the South East Anatolia and it is the centre of Christian (Syrinc)’s rise and spread centre. It included in different cultures and coloured structure now. It remainded us the period of Empire’s cities with this ethnic structure which being Turks, Arabs, Kurdish and Syriac’s contruction in peace. Because of the fact that we tried to examine both the ethnic identificaiton of Mardin, religion identificaition and being upper identificaiton, Turk citizienship. We tried to study these different cultures and the point of view of Arab language.
Mardin, tarihsel süreç içerisinde Babiller, Asurlular, Hititler, Urartular, Persler, Selçuklular, Emeviler, Abbasiler, Anadolu Selçukluları, Artukoğulları ve Osmanlı İmparatorluğundan döneminden beri yerleşim merkezi niteliğinde olmasındandolayı oldukça renkli bir kültürel yapıya ve tarihi kalıntılara sahip birşehrimizdir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki yerleşim yerlerinin en eskisi ve Süryaniliğin neredeyse doğuş ve yayılış merkezidir. Günümüzde de bu çok kültürlülüğü içinde barındırmaktadır. Barış içerisinde Türk, Arap, Kürt ve Süryanilerden oluşan etnik yapısı ile âdeta bize bir imparatorluk dönemi şehirlerini anımsatmaktadır. Bundan dolayı da biz, bu makalede Mardin’in gerek etnik kimliğinden gerekse dinsel kimliğinden, gerekse de üst kimlik olarak kabul edilen Türk vatandaşı kimliğinden hareket ederek, bu yörenin çok kültürlülüğünü bir farkındalık olarak ele almaya, çok kültürlülüğü ve etnisiteyi dil (Arap Dili) bakımından incelemeye çalıştık.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 4 |