BibTex RIS Cite

-

Year 2004, Volume: 4 Issue: 4, 207 - 220, 01.08.2004

Abstract

Sensations and conceptions, attitudes and behaviors are taken shape in the childhood. In the child, there is potantially religious sensation and it develops from sensual to mental and from concrete to abstract in the childhood. In the religious education, with other development characteristics, it is essential that religious development charesteristics of children be known. In the paper, we also will discuss religious development characteristics of child by taking development stages into consideration and how can be given a religious education in the childhood.

Çocukluk Dönemi Dini Gelişim Özellikleri Ve Din Eğitimi

Year 2004, Volume: 4 Issue: 4, 207 - 220, 01.08.2004

Abstract

Duygu ve düşünceler, tutum ve davranışlar çocukluk döneminde şekillenir. Çocukta,potansiyel olarak dini duygu vardır ve bu duygu çocukluk döneminde duygusaldan zihinsele, somuttan soyuta doğru gelişir. Din eğitimi’nde çocuğun diğer gelişim özellikleriyle birlikte, dini gelişim özelliklerinin de bilinmesi gereklidir. Bu makalede biz, çocuğun gelişim evrelerini ve dini gelişim özelliklerini dikkate alarak, çocukluk döneminde nasıl bir din eğitimi verilebileceğini değerlendireceğiz.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Eyüp Şimşek This is me

Publication Date August 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 4 Issue: 4

Cite

ISNAD Şimşek, Eyüp. “Çocukluk Dönemi Dini Gelişim Özellikleri Ve Din Eğitimi”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 4/4 (August 2004), 207-220.