Bu araştırmanın amacı yükseköğrenimde din eğitimi alan öğrencilerin, çevrimiçi ortamlarda hizmet veren chatbot teknolojilerini öğrenmeye ve eğitimde kullanmaya yönelik davranışsal niyetlerini belirlemektir. Çalışmada, genel tarama türünde betimsel bir model kullanılmıştır. Araştırma, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Akdeniz Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğrenim gören 261 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ile “Chatbot Kullanmaya ve Öğrenmeye Yönelik Davranışsal Niyet Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların eğitimde chatbot kullanmaya/öğrenmeye yönelik davranışsal niyet alt ölçek puanlarının cinsiyete ve lise okul türüne göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Bunun yanında katılımcıların bazı alt ölçek puanlarının sınıf düzeyi (öğrenmeyi geliştirmeye yönelik tutum, sosyal etki, kolaylaştırıcı koşullar), anne eğitim düzeyi (kolaylaştırıcı koşullar), baba eğitim düzeyi (öğrenmeyi geliştirmeye yönelik tutum) ile gelir düzeyine (kolaylaştırıcı koşullar) göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiş, diğer ölçek alt boyutlarında ise herhangi bir farklılaşma olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Din Eğitimi Chatbot Yapay Zeka İlahiyat Fakültesi Lisans Öğrencisi
This study aims to determine the behavioral intentions of students studying religious education in higher education to learn and use chatbot technologies that provide services in online environments. A descriptive model of a general survey type was used in the study. The research was conducted on 261 students enrolled at the Faculty of Theology at Akdeniz University during the spring semester of the 2024-2025 academic year. The “Personal Information Form” and the “Behavioral Intentions Scale for Using and Learning Chatbots” were used as data collection tools in the study. The study's results revealed no significant differences in participants' behavioral intention subscale scores toward using/learning with chatbots in education based on gender or high school type. In addition, it was determined that some of the participants' subscale scores differed significantly according to grade level (attitude toward improving learning, social influence, facilitating conditions), mother's education level (facilitating conditions), father's education level (attitude toward improving learning), and income level (facilitating conditions). At the same time, no differences were found in the other scale sub-dimensions.
Religious Education Chatbot Artificial Intelligence Faculty of Theology Undergraduate Student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İslam Araştırmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 2 |