Eğitim
her dönem olduğu gibi günümüzde de önemli
bir işleve sahip olmaktadır. Nitekim son yüzyıllarda eğitimin hak olduğu
ve zorunlu olması devlet politikaları
arasında yer almaktadır. Bireyin kendisi
tanıması ve içinde yaşadığı çağa uyum sağlamasına yardımcı olan eğitimin işlevi
günümüzde daha çok vurgulanmaktadır. Bu durumda çocukların gelişim düzeyine
uygun olarak eğitim programlarının düzenlenmesi önem kazanmaktadır. Birinci
devre dersi olarak kabul edilen ve toplu öğretime göre oluşturulan hayat
bilgisi dersi bu amaçla oluşturulmuştur. 1926 yılında resmi olarak toplu
öğretim anlayışına geçilse de bu tam olarak sağlanmamıştır. Ancak süreç
içerisinde toplu öğretim anlayışına birinci devre için sağlandığı önemin eğitim
uzmanları tarafından kabul edilmektedir. Bununla birlikte ikinci devre için 1962
sonrasında sosyal bilgiler ve fen bilgisi dersleriyle toplu öğretim anlayışına geçildiği
söylenebilir. Ancak 2012 yılından sonra ikinci devre dersi olan fen bilgisi
dersi 3. sınıftan itibaren okutulmaya başlanmıştır. Bu kapsamda toplu öğretim
anlayışı ile ilgili sorular oluşturmakta olup çalışmada durum tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | DASED |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2019 |
Submission Date | September 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |