Bu araştırmada fen bilgisi öğrencilerinin katılarda
yoğunluk tayini ile ilgili hazırbulunuşluklarının saptanması amaçlanmıştır.
Araştırmaya Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında 1. sınıfta öğrenim gören 39 öğrenci
katılmıştır. Tarama modeli ile yürütülen araştırmada öğrencilerden düzgün
geometrik şekli olan ve olmayan katıların yoğunluklarının nasıl hesaplanacağını
yazılı olarak ifade etmeleri istenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler
betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin önemli bir
bölümünün düzgün geometrik şekli olan ve olmayan bir katının yoğunluğunu tayin
etmede hazırbulunuşluklarının yeterli olmadığı saptanmıştır. Ayrıca bazı
öğrencilerin kütle-ağırlık, hacim-yoğunluk kavramlarını da birbirine
karıştırdıkları anlaşılmıştır. Bazı öğrencilerin kütle ve ağırlık ölçümü için
hassas terazi, hacim ölçümü için ise dereceli silindir kullanacaklarını ifade
ettikleri ortaya koyulmuştur.
Hazırbulunuşluk yoğunluk katı madde geometrik şekli belli olan geometrik şekli belli olmayan
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 8, 2018 |
Submission Date | October 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |