Bu makalede, Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarında
kullanılan bazı veri toplama araçlarının kullanımı ile ilgili bir değerlendirme
yapılması amaçlanmıştır. Değerlendirme yapılmasının altında yatan amaç, bu veri
toplama araçlarının kullanımındaki yanlışlıkları ortaya koymak ve bunun diğer çalışmalar
için bir örnek oluşturmasını sağlamaktır. Makalede, Çok Faktörlü Liderlik
Ölçeği, Örgüt İklimi Ölçekleri, Örgüt Kültürü Ölçekleri, Örgütsel Bağlılık
Ölçeği, Maslach Tükenmişlik Ölçeği, İşkoliklik Ölçeği ve Bireysel ve Örgütsel
Değerler Ölçeğinin kullanımı ile ilgili yanlış uygulamalar örnekler ile
açıklanmıştır. Yapılan incelemelere göre anketler ile ölçekler
karıştırılmaktadır. Ayrıca toplam puan alınamayacak ölçeklerden toplam puan
alınmış ve buna bağlı olarak analizler yanlış yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |