Conference Paper
BibTex RIS Cite

Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 25 - 42, 07.07.2021

Abstract

Bu araştırmada ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik motivasyonlarının cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir çalışma olup betimsel araştırma yöntemi kullanılmış ve tarama modeline uygun şekilde hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklem seçiminde olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden biri olarak kabul edilen basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu örnekleme yönteminde, örnekleme birimleri oluşturulan evren listesinden seçkisiz olarak seçilmektedir (Büyüköztürk vd., 2017). Araştırmanın örneklemini; bu yöntemle seçilen 2019-2020 eğitim-öğretim yılında, Kahramanmaraş ili Türkoğlu ilçesindeki üç ortaokulda okuyan 345 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğrencilerin 172’si kız, 173’ü erkektir. Öğrencilerin 117’si 5.sınıf, 126’sı 6.sınıf ve 102’sı 7.sınıfta öğrenim görmektedir. Araştırmada veri toplamak amacıyla demografik değişkenleri içeren bir form ve Gömleksiz ve Kan (2012)’ın geliştirdiği “Sosyal Bilgiler Dersi Motivasyon Ölçeği’’ kullanılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre Sosyal Bilgiler dersi motivasyon düzeyleri kız ve erkek öğrenciler açısından kızların lehine, sınıf düzeyi açısından 7.sınıfların aleyhine olduğu görülmüştür.

References

  • Akbaba, S. (2006).Eğitimde Motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13)348-359. Ağırbaş, İ., Çelik,Y.ve Büyükkayıkçı, H. (2005).Motivasyon araçları ve iş tatmin, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 8, 3. Akbaba, S. (2006).Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13)348-359. Bacanlı, H. (2018). Eğitim psikolojisi, Ankara: Pagem Akademi.
Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 25 - 42, 07.07.2021

Abstract

References

  • Akbaba, S. (2006).Eğitimde Motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13)348-359. Ağırbaş, İ., Çelik,Y.ve Büyükkayıkçı, H. (2005).Motivasyon araçları ve iş tatmin, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 8, 3. Akbaba, S. (2006).Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13)348-359. Bacanlı, H. (2018). Eğitim psikolojisi, Ankara: Pagem Akademi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Doğan

Publication Date July 7, 2021
Submission Date July 2, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Doğan, M. (2021). Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 25-42.
AMA Doğan M. Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. debder. July 2021;5(2):25-42.
Chicago Doğan, Mehmet. “Ortaokul 5. 6. Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5, no. 2 (July 2021): 25-42.
EndNote Doğan M (July 1, 2021) Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5 2 25–42.
IEEE M. Doğan, “Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, debder, vol. 5, no. 2, pp. 25–42, 2021.
ISNAD Doğan, Mehmet. “Ortaokul 5. 6. Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5/2 (July 2021), 25-42.
JAMA Doğan M. Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. debder. 2021;5:25–42.
MLA Doğan, Mehmet. “Ortaokul 5. 6. Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 5, no. 2, 2021, pp. 25-42.
Vancouver Doğan M. Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. debder. 2021;5(2):25-42.