Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 25 - 42, 07.07.2021

Öz

Bu araştırmada ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik motivasyonlarının cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir çalışma olup betimsel araştırma yöntemi kullanılmış ve tarama modeline uygun şekilde hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklem seçiminde olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden biri olarak kabul edilen basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu örnekleme yönteminde, örnekleme birimleri oluşturulan evren listesinden seçkisiz olarak seçilmektedir (Büyüköztürk vd., 2017). Araştırmanın örneklemini; bu yöntemle seçilen 2019-2020 eğitim-öğretim yılında, Kahramanmaraş ili Türkoğlu ilçesindeki üç ortaokulda okuyan 345 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğrencilerin 172’si kız, 173’ü erkektir. Öğrencilerin 117’si 5.sınıf, 126’sı 6.sınıf ve 102’sı 7.sınıfta öğrenim görmektedir. Araştırmada veri toplamak amacıyla demografik değişkenleri içeren bir form ve Gömleksiz ve Kan (2012)’ın geliştirdiği “Sosyal Bilgiler Dersi Motivasyon Ölçeği’’ kullanılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre Sosyal Bilgiler dersi motivasyon düzeyleri kız ve erkek öğrenciler açısından kızların lehine, sınıf düzeyi açısından 7.sınıfların aleyhine olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006).Eğitimde Motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13)348-359. Ağırbaş, İ., Çelik,Y.ve Büyükkayıkçı, H. (2005).Motivasyon araçları ve iş tatmin, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 8, 3. Akbaba, S. (2006).Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13)348-359. Bacanlı, H. (2018). Eğitim psikolojisi, Ankara: Pagem Akademi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Doğan

Yayımlanma Tarihi 7 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 2 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, M. (2021). Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 25-42.
AMA Doğan M. Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. debder. Temmuz 2021;5(2):25-42.
Chicago Doğan, Mehmet. “Ortaokul 5. 6. Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5, sy. 2 (Temmuz 2021): 25-42.
EndNote Doğan M (01 Temmuz 2021) Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5 2 25–42.
IEEE M. Doğan, “Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, debder, c. 5, sy. 2, ss. 25–42, 2021.
ISNAD Doğan, Mehmet. “Ortaokul 5. 6. Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5/2 (Temmuz 2021), 25-42.
JAMA Doğan M. Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. debder. 2021;5:25–42.
MLA Doğan, Mehmet. “Ortaokul 5. 6. Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 5, sy. 2, 2021, ss. 25-42.
Vancouver Doğan M. Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. debder. 2021;5(2):25-42.