In recent years, the use of technology has become more
common in education and the results are promising. Research
studies show that these new technologies are more productive
and provide better retention than those of the traditional methods.
Introduction of these technologies should make the subject
matter –i.e., Culture of Religion and Knowledge of Ethic- much
more interesting for the students involved as well as provide long
term benefits of greater retention and the better understanding of
subject being thought. Under these views, a practice appliance has
been done in the primary school of H.M. Ekflio¤lu in ‹stanbul. The
results gathered from these studies strongly confirm these views.
Son yıllarda teknoloji hayatın her alanında kullanıldığı gibi eğitimde de kullanılmaya başlanmış ve verimli sonuçlar alınmıştır. Öğretim teknolojileri ile işlenen bir din kültürü ve ahlak bilgisi dersi hem kalıcılık hem de verimlilik bakımından geleneksel yöntemlerden çok daha iyi sonuçlar vermektedir. Bu düşüncelerden hareketle İstanbul ili, Ümraniye ilçesi, Hatice-Mehmet Ekşioğlu İlköğretim Okulu yedinci sınıf öğrencileri ile bir çalışma yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretim teknolojileri ve materyaller yardımıyla işlenilen din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin daha verimli ve kalıcı olduğu ortaya çıkmıştır.
Other ID | JA28FD75YF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 3 Issue: 10 |