Bu makale, yazarın 'Religious Education: An Interpretive Approach' adlı eserinde de olduğu gibi öncelikle temsil, yorumlama ve düşünümsellik anahtar kavramlarını tartışarak yorumlayıcı din eğitimi yaklaşımını tanıtma amacını gütmektedir. Makale, bu fikirlerin deneysel bir program geliştirme projesi olan Warwich Din Eğitimi Projesine (The Warwich RE Project) nasıl uygulandığını göstererek devam etmektedir. Nihayet Warwich Din Eğitimi Projesinin tamamlayıcısı olarak görülen yorumlayıcı yaklaşımın dört değişkeninin üzerinde durulmaktadır. İkisi İngiltere'deki Warwich Din ve Eğitim Araştırmaları Biriminde yapılan çalışmayla (Krisman ve O'Grady'nin çalışmaları) bağlantılıdır. Diğerleri ise Güney Afrika (Stonier, Kwenda ve Mndende) ve İsveç'teki (Eriksson) din eğitimcilerinden alınmıştır.
This article introduces the interpretive approach to religious
education as described in the author’s book Religious Education: An
Interpretive Approach, in particular discussing the key concepts of representation,
interpretation and reflexivity. The article goes on to illustrate
how these ideas were applied in an experimental curriculum
development project, the Warwick RE Project. Finally, attention is
given to four variants on the interpretive approach which are seen as
complementary to the Warwick RE Project. Two of these are related
to work done in the Warwick Religions and Education Research Unit
in England (the work of Krisman and O'Grady). The others are from
religious educators in South Africa (Stonier, Kwenda and Mndende)
and Sweden (Eriksson).
Hermeneutics Interpretive Approach Interpretation Reflexivity Religious Education Representation.
Other ID | JA53JV77ZF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 1 Issue: 3 |